Folytatódik a Huszár Mátyás rakpart felújítása Szegeden
2025. június 25. 21:33
Folytatódik a Huszár Mátyás rakpart felújítása Szegeden, augusztus végéig a közműveket cserélik ki több mint 300 méteres szakaszon - jelentette be Nagy Sándor (Szeged Jövője) városfejlesztési alpolgármester szerdán a helyszínen.
A politikus sajtótájékoztatóján azt mondta, a Tisza Szeged főutcája projekt részeként több mint egy évtizede zajlik a folyó belvárosi szakaszának rekonstrukciója.
Először az árvízvédelmi beruházások valósultak meg, majd a Móra park és a Stefánia zöldterületein rehabilitációja készült el. A Tisza újszegedi oldalán újranyitott a szabadstrand és megújult a Partfürdő - közölte az alpolgármester.
Tavaly elvégezték a rakpart két feljáróján a hídszerkezetek rekonstrukcióját, valamint megújult az Árvízi emlékmű környezete, ahol új zöldterületet is kialakítottak - tudatta Nagy Sándor.
Az önkormányzat kész tervekkel rendelkezik a jelenleg jelentős gépjárműforgalmat lebonyolító és részben parkolóként is használt Huszár Mátyás rakpart átalakítására, annak érdekében, hogy a folyót közelebb hozzák a városlakókhoz, növeljék a zöldterületek arányát, csökkentve ezzel a városi hőszigethatást. A fejlesztést szakaszolva valósítják meg annak érdekében, hogy a munkálatok az iskolai szünet idejére essenek - mondta a politikus.
Binszki József (Összefogás Szegedért) várospolitikai alpolgármester elmondta, a fejlesztés leglátványosabb szakasza 1,3 milliárd forintba kerülne, ennek költségeit jövőre pályázati forrásból fedezné az önkormányzat.
Július 1-jétől a közművek cseréke történik meg 330 méteres szakaszon a Belvárosi híd és a Belvedere palota között. A területen a régészeti feltárásokat a Móra-múzeum munkatársai végzik el, a vízvezeték a Szegedi Vízmű Zrt., a szennyvízvezetéket a szegedi Hydroline-Bau Zrt. szakemberei cserélik ki - közölte az alpolgármester. Hozzátette: az idei munkálatok 150 millió forintba kerülnek, ezt saját forrásból finanszírozza az önkormányzat.
A rekonstrukció idejére a rakpartot lezárják az átmenő forgalom elől. Az útszakaszra két irányból behajthatnak az autósok, és a felújítással nem érintett területen a parkolókat is használhatják - tudatta a politikus.
A Dunát, a Marost, a Tiszát és a Körösöket elsőként feltérképező vízépítő mérnök, geodéta, Huszár Mátyás nevét viselő rakparton a munkálatok idén a tervek szerint augusztus 19-ig tartanak.
Ha összeszámoljuk az Interneten hozzáférhető ilyen és hasonló nyilatkozatokat, legalább 50 ezer név szerint azonosítható tudós szerint a hivatalos klíma elmélet tudományosan megalapozatlan. Ha pedig ez jelenti a 3% törpe kisebbséget, akkor a 97% konszenzusos többség létszáma legalább másfél millió. Vajon kik lehetnek? Vajon miért vonultak illegalitásba?
Ha túl sok a „zöld” erőmű, a borotvaélen táncoló energia egyensúly felborulhat, és az áramszolgáltatás lavina szerűen összeomolhat. Márpedig a modern civilizáció az elektromosságra épül. Áram nélkül leáll az Internet és a számítógép, nem működik a TV, a rádió, a telefon, nem lehet bank kártyával fizetni, leállnak a szivattyúk, nem lehet benzint tankolni, és előbb utóbb már víz sem jön a csapokból.
Eddig egymagam álltam ott az útjukban, mint a kínai tankok előtt a Tienanmen téren a híres régi felvételen az egy darab ellenálló kínai, most azonban már 2 millió 200 ezren álltunk itt az úton, és mondtuk azt, hogy erre nem vezet út" - fogalmazott Orbán Viktor.
Most pedig a mérsékelt tehetségű, de roppant elszánt (ez a lehető legrosszabb kombináció...) uniós főáram előállt az orosz riogatással, amelyre a szerencsétlen történelmű közép- és északkeleti európai államok (az ütköző zónások) persze vevők - elemez Galló Béla.
"Magyarország kormánya támogat minden olyan kezdeményezést, amely a magyarság megmaradását, lelki, szellemi megerősödését és gyarapodását szolgálja határon innen és túl, és amely azt jelképezi, hogy nemzetben gondolkozunk, és a nemzet megbonthatatlan egységében gondolkozunk" - szögezte le Novák Irén Szent László városában, Nagyváradon..