Latorcai Csaba: meg kell vizsgálni, mi vezetett a főváros csődjéhez
Latorcai Csaba közölte: a főváros csődhelyzete nem múlt el, az "agónia folytatódik", a kormány segíteni akar, de nagy a baj. Az nem fordulhat elő, hogy a közösségi közlekedésben fennakadások legyenek, a kormány ezt el akarja kerülni, ugyanakkor nem akarja egy feneketlen kútba önteni a pénzt - emelte ki.
2025. június 20. 08:08
Latorcai Csaba, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára sajtótájékoztatót tart a Budapest csődhelyzetét érintő tárgyalások második fordulója kapcsán a Miniszterelnökség sajtótermében 2025. június 19-én. MTI/Hegedüs Róbert
Meg kell vizsgálni, mi vezetett a főváros csődjéhez - mondta a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) parlamenti államtitkára csütörtökön a kormány és a főváros közötti tárgyalások második fordulóját követő sajtótájékoztatón, Budapesten.
Latorcai Csaba közölte: a főváros csődhelyzete nem múlt el, az "agónia folytatódik", a kormány segíteni akar, de nagy a baj. Az nem fordulhat elő, hogy a közösségi közlekedésben fennakadások legyenek, a kormány ezt el akarja kerülni, ugyanakkor nem akarja egy feneketlen kútba önteni a pénzt - emelte ki.
Hozzátette, ahhoz, hogy a fővárosi kikecmeregjen a csődhelyzetből, szükség van törvényes költségvetésre, hiszen még az sincs. Karácsony Gergely megígérte, hogy ezt a feltételt megpróbálja teljesíteni a Tisza Párttal - jelezte.
Latorcai Csaba hangsúlyozta: meg kell vizsgálni, mi vezetett a csődhelyzethez a fővárosban.
"Elég volt Karácsony Gergely mellébeszéléséből" - jelentette ki, rámutatva: Tarlós István, az előző főpolgármester 200 milliárd forinttal adta át Budapestet, és azóta több száz milliárd forint adóbevétel is volt.
Karácsony Gergely közben hol a szolidaritási adót, hol az évekkel ezelőtti Covidot okolja, holott a csődhelyzet pár hónapja alakult ki a fővárosban. Méghozzá körülbelül akkor, amikor 50 milliárdért megvásárolták Rákosrendezőt - jegyezte meg az államtitkár.
Mindezek miatt a KTM felkérte Domokos László közgazdászt, hogy egy szakértői munkacsoport vezetőjeként világítsa át a főváros gazdálkodását, vizsgálja meg, hová folyik el a budapestiek pénze - ismertette Latorcai Csaba.
Közölte: a kormány vállalja, hogy áttekinti általában a közösségi közlekedés finanszírozását, amihez egyébként egyedül a főváros kap állami támogatást.
Latorcai Csaba sajtótájékoztatója a Budapest csődhelyzetét érintő tárgyalások második fordulója kapcsán
Latorcai Csaba kiemelte, hogy a Magyar Államkincstár jogkövető módon példás gyorsasággal visszautalta a fővárosnak azt a 10 milliárd forintot és kamatait, amiről a bíróság a szolidaritási adóval kapcsolatban rendelkezett. Hasonlóan jogkövető magatartást várnak el Karácsony Gergelytől is - jegyezte meg.
Az államtitkár ugyanakkor rámutatott arra is, hogy a bíróság döntését vitatják, fellebbeznek az ellen.
Álláspontjuk szerint Karácsony Gergely félrevezette a bíróságot, például arra hivatkozott, hogy az első félévben a főváros 25-30 milliárd forint iparűzési adót szedett be, holott több mint 135 milliárdot. Tehát téves információ alapján döntött a bíróság, ezért fellebbez a kormány.
Latorcai Csaba kérdésre válaszolva hangsúlyozta: nem igaz, hogy a fővárosi nettó finanszírozója az államnak, például azért, mert a kormány maga is támogatja a fővárosi gazdasági fejlesztéseket, ami jelentős iparűzésiadó-bevételt eredményez.
Szintén kérdésre elmondta azt is, hogy a szolidaritási hozzájárulás kapcsán az önkormányzatoknak két kérésük van: egyrészt szeretnék tudni, mely más települések részesülnek abból, másrészt, hogy azt térségi fejlesztésekre is lehessen fordítani.
"Erre nyitottak vagyunk" - jegyezte meg az államtitkár.
A kormány és a főváros közötti tárgyalások ütemezése kapcsán Latorcai Csaba annyit mondott: akár még a nyáron sor kerülhet a következő fordulóra, de a csődhelyzetet a fővárosnak kell megoldania.
Ha összeszámoljuk az Interneten hozzáférhető ilyen és hasonló nyilatkozatokat, legalább 50 ezer név szerint azonosítható tudós szerint a hivatalos klíma elmélet tudományosan megalapozatlan. Ha pedig ez jelenti a 3% törpe kisebbséget, akkor a 97% konszenzusos többség létszáma legalább másfél millió. Vajon kik lehetnek? Vajon miért vonultak illegalitásba?
Ha túl sok a „zöld” erőmű, a borotvaélen táncoló energia egyensúly felborulhat, és az áramszolgáltatás lavina szerűen összeomolhat. Márpedig a modern civilizáció az elektromosságra épül. Áram nélkül leáll az Internet és a számítógép, nem működik a TV, a rádió, a telefon, nem lehet bank kártyával fizetni, leállnak a szivattyúk, nem lehet benzint tankolni, és előbb utóbb már víz sem jön a csapokból.
Orbán Viktor a Voks 2025 szavazás utolsó napján azzal érvelt: aki eddig kimaradt a szavazásból, "az most hallgasson a többiekre", arra a több mint 2 millió emberre, aki már elmondta a véleményét Ukrajna uniós tagságáról.
"Az eredetileg tervezett 78 milliárd forintos költségvetést nem léptük át, és nem is lehetett túllépni, s büszkék vagyunk arra, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj egy olyan rendezvény, amely önmagát eltartja. Az elmúlt 15 évből 13-szor a jegybevételekből nyereséges volt a Zrt., amelynek a Hungaroring fenntartásához és a versenyszervezéshez nincs szüksége állami támogatásra" - mondta Gyulay Zsolt.
Latorcai Csaba közölte: a főváros csődhelyzete nem múlt el, az "agónia folytatódik", a kormány segíteni akar, de nagy a baj. Az nem fordulhat elő, hogy a közösségi közlekedésben fennakadások legyenek, a kormány ezt el akarja kerülni, ugyanakkor nem akarja egy feneketlen kútba önteni a pénzt - emelte ki.