Megjelenik a Leapmotor kínai autómárka Magyarországon
2025. június 11. 06:09
Megkezdi a Leapmotor autómárka értékesítését a Magyarországon az Emil Frey csoport, a Közép-Európa több országában is tevékenykedő autóimportőr cég kínálatában ez lesz az első kínai márka - jelentette be Balkány György, az Emil Frey Hungary országigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
A Leapmotor feltörekvő autógyártó 2015-ben alakult, elektromos járműveinek értékesítését 2019-ben kezdte meg, azóta több mint 800 ezer autót adott el világszerte. A cégben 2023-ban 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis csoport, a járműveket ma már több mint 30 országban gyártják.
A márka forgalmazása Európában már megkezdődött, tavaly alakult meg a Leapmotor International B.V., amelyben szintén tulajdonos a Stellantis. A cég az idén tavasszal kötött kizárólagos importőri szerződést a svájci tulajdonban lévő Emil Frey Hungary-vel, hogy a régiójához tartozó közép-európai országokban forgalmazza a Leapmotor márkát.
A Leapmotor a legmodernebb technológiával, széles modellpalettával és versenyképes árakon próbál részesedéshez jutni az elektromos járművek európai piacán.
Magyarországon két modellel - egy elektromos városi kisautóval és egy szintén elektromos családi SUV-val - indul. A továbbiakban 2027-ig évente két új modellt mutat be.
Az Emil Frey a Stellantis járműipari konszern több márkájának importőre Magyarországon, mintegy százféle modellt kínál, beleértve a kishaszonjárműveket is. Több mint 100 szerződéses partnerrel - márkakereskedőkkel és szervizekkel - van kapcsolatban országszerte. A Leapmotor modelljeit a tervek szerint már szeptembertől öt magyarországi kereskedésben el lehet érni, középtávon számukat 10-re növelnék.
Balkány György tájékoztatása szerint az Emil Frey Hungary 2024-ben mintegy 11 ezer járművet értékesített, az idén várhatóan 12 500-at fog.
Ha túl sok a „zöld” erőmű, a borotvaélen táncoló energia egyensúly felborulhat, és az áramszolgáltatás lavina szerűen összeomolhat. Márpedig a modern civilizáció az elektromosságra épül. Áram nélkül leáll az Internet és a számítógép, nem működik a TV, a rádió, a telefon, nem lehet bank kártyával fizetni, leállnak a szivattyúk, nem lehet benzint tankolni, és előbb utóbb már víz sem jön a csapokból.
Nemcsak Európa békéjét, hanem a világbékét is előmozdítaná, ha Ukrajnával együtt Oroszországot is felvennénk az EU-ba. Ehhez azonban nemcsak a kijevi korrupciót, hanem a brüsszeli korrupciót is föl kellene számolni.
Nincs "A" és "B" kategóriájú magyar állampolgár, egy magyar nemzet, egy állampolgárság van - jelentette ki Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes a magyar állampolgársági törvény elfogadásának 15. évfordulója alkalmából tartott ünnepélyes eskütételen, csütörtökön a Parlamentben.
"Mi meg akarjuk védeni a magyar embereket, meg akarjuk védeni Európa gazdaságát, és nem szeretnénk, hogy az orosz-ukrán háború árát a magyar emberekkel fizettessék meg. Becslések szerint ugyanis csak az ukrán újjáépítés számlája 500 milliárd euró körül lenne, ha nem több. Ez tarthatatlan. Ilyen jellegű döntéseket nem szabad az emberek feje felett meghozni" - emelte ki Bóka János.
Az ukránok nem fogadják el, hogy Magyarországon a magyar emberek hozzanak döntést Ukrajna európai uniós csatlakozásáról, és végképp nem fogadják el, ha ez a döntés negatív, és ezért fenyegetőznek, zsarolnak és támadnak bennünket.