Véleményvezérek népszerűsítik Budapestet és a magyar vidéket
2025. május 11. 16:04
Világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar vidéket - közölte a Visit Hungary pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint harmadik alkalommal érkeztek világszerte ismert, milliók által követett Instagram és TikTok tartalomgyártók május 6-án Budapestre, hogy az azt követő napokban Magyarországot és Budapestet népszerűsítsék a világ szinte minden táján. Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg Magyarország szépségét.
A 9 országból érkező mintegy 50 nemzetközi véleményvezér több mint 101 millió Instagram és 102 millió TikTok követőt ér el világszerte. A május 7-én indult aktivitás a korábbi kiemelkedően sikeres tartalomgyártói együttműködésekhez hasonlóan ez alkalommal is több ezer megjelenést biztosít Magyarország számára a közösségi médiás felületeken.
A Visit Hungary hangsúlyozta, a magyar vendégforgalom számára kiemelten fontos küldőországokban, az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában népszerű vloggerek, bloggerek, színészek is érkeztek a rendezvényre.
A programban a kultúra, a konyhaművészet, a turisztikai látványosságok, valamint a vidéki borászat és gasztronómia is kiemelt szerepet kapnak, a vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is.
A tartalomgyártók marketingerejét mi sem mutatja jobban, mint hogy az utazók 71 százaléka tájékozódik a desztinációkról a különböző közösségi média felületeken.
Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója a közleményben úgy fogalmazott: ezzel az újszerű, innovatív marketingeszközzel a fiatal generációk utazási döntéseit tudják hatékonyan befolyásolni. Ezek az utazók ugyanis már nem a hagyományos keresőoldalakon tájékozódnak, hanem a közösségi médiában látott élmények alapján döntenek.
Hozzátette: a személyes történet-alapú közlés sokkal hatékonyabb és hitelesebb, mint a klasszikus hirdetések.
A közleményben felidézik, hogy a tavaly májusi, hasonló marketingaktivitás 2000 tartalmat eredményezett, aminek köszönhetően a véleményvezérek csatornáin összesen mintegy 340 millió követő kaphatott képet Budapest egyedülálló turisztikai kínálatáról.
A rendezvényt követő három és fél hétben pedig az előző év azonos időszakához viszonyítva azokból az országokból, ahonnan a legtöbben követik a résztvevő véleményvezéreket, 64 százalékos volt a növekedés a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) lefoglalt vendégéjszakák tekintetében.
Az őszi kampány is kiemelkedő eredményeket hozott a magyar turizmusban. A 2024 őszén megrendezett eseményen a 19, többmilliós követőbázissal rendelkező kínai tartalomgyártó 50 millió, célcsoporton belüli felhasználót ért el ezzel a típusú marketingkampánnyal.
Ennek köszönhetően a megosztott tartalmaknak 105 milliós nézettséget generáltak, 2,8 millió reakcióval. Ez Budapest számára azt jelentette, hogy 2024 januárjához képest 2025 januárjában 2,2-szer több látogató érkezett Kínából Budapestre a Dragon Trail szerint.
A háromnapos esemény 30 szolgáltató és 5 hotel közreműködésével jön létre. Az ajánlatkérés minden esetben anonim módon történt, a kiválasztás során az elsődleges és legfontosabb szempont az volt, hogy a legjobb ajánlatot adó szolgáltatók vegyenek részt a Magyarországot népszerűsítő rendezvényen - tájékoztatott a Visit Hungary.
Ha túl sok a „zöld” erőmű, a borotvaélen táncoló energia egyensúly felborulhat, és az áramszolgáltatás lavina szerűen összeomolhat. Márpedig a modern civilizáció az elektromosságra épül. Áram nélkül leáll az Internet és a számítógép, nem működik a TV, a rádió, a telefon, nem lehet bank kártyával fizetni, leállnak a szivattyúk, nem lehet benzint tankolni, és előbb utóbb már víz sem jön a csapokból.
Nemcsak Európa békéjét, hanem a világbékét is előmozdítaná, ha Ukrajnával együtt Oroszországot is felvennénk az EU-ba. Ehhez azonban nemcsak a kijevi korrupciót, hanem a brüsszeli korrupciót is föl kellene számolni.
Az európai versenyképességet erősítő, üzletbarát politikára van szükség az új német szövetségi kormánytól – jelentette ki Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója a 4. Német–Magyar Üzleti Fórumon Budapesten.
A tudományos vívmányok gyakran a jó személyes kapcsolatokon, barátságokon alapulnak. Ilyen értékek létrejöttére nyitott alkalmakat a 200. jubileumát ülő Akadémia.
"Van egy ukránbarát egykori altábornagy, ahogy egyébként a szakzsargon hívja, fennáll a gyanúja annak is, hogy be van ütve az ukránokhoz, tehát hogy ukrán titkosszolgálati kapcsolatai lehetnek, ez az ő esetében külön vizsgálatot érdemelne" - fogalmazott Kocsis Máté.