Gyurcsány emberei veszik át az irányítást Karácsonytól
– Ahová Gyurcsány emberei beteszik a lábukat, ott havi szinten derülnek ki hozzájuk köthető visszásságok Budapesten – reagált Wintermantel Zsolt a BKV által valószínűleg szabálytalanul lefolytatott hajótenderre.
2023. november 6. 09:49
A fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője a Metropolnak úgy nyilatkozott: szinte már nincs olyan ágazata a fővárosi közlekedésnek, amelyhez Karácsony Gergely időszakában ne fűződne botrány. – A fővárosban mindenhol megjelentek az egykori Gyurcsány-kormányok miniszterei, államtitkárai, kabinetfőnökei vagy a hozzájuk köthető emberek. Átveszik az irányítást, és ehhez Karácsony Gergely nyugodt szívvel asszisztál – hangsúlyozta Wintermantel Zsolt, aki szerint a felelőtlenség és a visszásságok miatt összességében egymilliárd forint fölötti az az összeg, amit eddig bírságra kellett kifizetnie Budapestnek, emellett pedig ott vannak azok az ügyek, amelyekben büntetőeljárás van folyamatban.
– Ilyen a hajótender, amelyet vélhetően szintén nem sikerült szabályosan lefolytatnia a BKV-nak, mert jelen pillanatban is rendőrségi nyomozás van folyamatban – tette hozzá. Ismert, még Tarlós István idején vezették be a menetrend szerinti dunai hajójáratokat Budán és Pesten is, segítve a szárazföldi tömegközlekedést, de turisztikai célokra is sokan használták ezeket a hajókat. Ezekre csupán BKK-jegyet kellett váltaniuk az utasoknak. A rendszer beindításához a már meglévő hajókból álló flottát állították üzembe felújított állapotban.
Ennek további üzemeltetésére írt ki pályázatot már 2021-ben Karácsony Gergely, a BKV győztest is hirdetett a hajótenderen, ám azóta is szünetel a közlekedési cég saját hajójárata. Ami összevág azzal, hogy gond lehet a nyertes hajózási cég pályázatával. Az is kiderült, a BKV havonta átlagosan négy-öt millió forintot költ azokra a hajókra, amelyek már harmadik éve nem közlekednek menetrend szerint a Dunán, spórolásra hivatkozva. A hajók egy budapesti kikötőben állnak, alkalmanként rendezvényekre adják őket bérbe. A Magyar Nemzet írt arról is, hogy a rendőrség nyomoz a fővárosi hajómutyi néven elhíresült ügyben. Wintermantel Zsolt most úgy fogalmazott, Karácsony eredetileg pénzhiányra hivatkozva szüntette be a hajószolgáltatást, a valódi ok azonban ismeretlen maradt, hiszen ez az érv sántít, mert ebben az esetben nem érthető, hogy miért írták ki előtte nem sokkal a pályázatot a működtetésre.
De az is lehetséges, hogy a bűncselekménygyanús történet kipattant, és elindult a nyomozás, ami miatt megijedtek. Nem lehet tudni, de az biztos, hogy valami nem kerek, és a dunai közlekedési szolgáltatás szégyenszemre nem működik. Ezt is sikerült elbaltázniuk Karácsonyéknak – mondta Wintermantel Zsolt, hangsúlyozva, nem ez az egyetlen botrány a baloldal és Karácsony Gergely vezette fővárosi közlekedési szektorban.
Nemcsak Európa békéjét, hanem a világbékét is előmozdítaná, ha Ukrajnával együtt Oroszországot is felvennénk az EU-ba. Ehhez azonban nemcsak a kijevi korrupciót, hanem a brüsszeli korrupciót is föl kellene számolni.
Ahogy most itthon, úgy Isztambulban is három-négy perc leforgása alatt két gólt kaptunk. Ez azt jelenti, hogy letörünk egy bekapott gólnál. Korábbról nem is emlékszem, hogy történt-e ilyen. Nem szabad vert seregként elkönyvelni a bekapott gólt, elvégre még most is volt hátra hatvan perc.
A kápolnába való belépéskor a bíborosoknak le kell adniuk mobiltelefonjaikat. A konklávé idején vatikáni szállásukon, a Szent Márta-házban sem használhatnak telefont, sem internetet, nem nézhetnek tévét, nem hallgathatnak rádiót. Családtagjaikat sem hívhatják fel.
Nagyon sajnálom, hogy Pécs képviselőjeként nemhogy élen járna ennek a beruházásnak a támogatásában, hanem úton-útfélen leköpi és hazudik róla – vágott vissza Latorcai Csaba, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára Mellár Tamásnak, amikor a Párbeszéd képviselője a Pécsre tervezett ipari parkról beszélt napirend előtti felszólalásában, azt állítva, a kormányzat „valami nagy dobásra készül”, és szerinte akkumulátor-, vagy elektromosautó-gyártás várható, kínai befektetővel.
Janó-Veilandics Franciska reméli, hogy a Fővárosi Közgyűlés elfogadja a javaslatukat, hiszen a gyermekek már amúgy is 14 éves korukig ingyen utazhatnak, a kisgyermekes édesanyák további kedvezménye pedig nem okozna hatalmas veszteséget a Budapesti Közlekedési Központnak. Ezzel szemben nekik segítséget jelentene, ha egy-egy alkalommal, például családi programra vagy ügyintézés esetén ingyenesen utazhatnának.