Gurulóút a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren
2025. augusztus 3. 19:02
A KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. gurulóút-felújítás kezdett a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – közölt a társaság pénteken az MTI-vel.
A több mint 17 ezer négyzetméter felületre kiterjedő munkálatok a biztonságos üzemelés mellett a légi kikötő bővítését és technológiai korszerűsítését is lehetővé teszik.
A felújított terület minden részletében megfelel a légügyi hatóságok követelményeinek, az elbontott anyagokat pedig csaknem teljes egészében újrahasznosítják. A megbízást 2,3 milliárd forintos közbeszerzési ajánlattal nyerte meg a társaság.
A KÉSZ Zrt. a közlemény szerint kiemelt jelentőségűnek tekinti a reptéri projekteket, mert a légiközlekedés sajátos szabályai komoly felkészültséget követelnek. A társaság korábban a SkyCourt generálkivitelezésére, terminálok felújítására és utasmóló építésére kapott megbízást a budapesti repülőtértől, munkájáért építőipari nívódíjat is nyert közlekedési létesítmény kategóriában.
A KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. a KÉSZ Holding Vállalkozásfejlesztő és Vagyonkezelő Zrt. tagja. Beszámolója alapján 2023-ban csaknem 148 milliárd forint, 2024-ben több mint 70,7 milliárd forint nettó árbevétellel zárt, nyeresége 221,6 millió forintról 928,2 millió forintra nőtt.
Az lenne ésszerű, ha nem akarnánk a faanyagokat műanyagokkal kiváltani, éppen ellenkezőleg, minél több műanyagot kellene kiváltani fával. Csakhogy egy ilyen politikai döntéshez nagyon hiányzik valami a közéletből, ez pedig a „Józan Paraszti Ész”.
Munkásságodat a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjével (2005) és Czine Mihály-díjjal (2009) ismerték el. Az utóbbi másfél évtizedben Te már odaátra gyűjtöttél érdemeket. (Korábban is azt tetted!) Rád igaz, hozzád illő igehely: „A jó harcot megharcoltam, a pályát végigfutottam, a hitet megtartottam…” (2Tim 4, 7-8)
"Hosszú első etapot mentünk a közepes keverékű gumin is, így azt tudtam, hogy utána végig tudunk menni a keménnyel, de afelől voltak kétségeim, hogy az élen tudok-e maradni. A vége nehéz volt, mert a kopott abroncsokon egy kis hiba is végzetes lehetett volna, de örülök, hogy működött, amit kitaláltunk" - mondta Norris.
Az EU az energiabeszerzés terén az Oroszországtól való függőséget most egy másik függőségre cseréli le, ami nem kedvező a tagországok számára, amelyek egyébként is versenyképességi problémákkal küzdöttek - jelezte Pásztor Szabolcs.