Kedd délelőtt indulhat újra a vonatközlekedés a Keleti pályaudvarnál
Bár nem az összes vágányon, de kedden délelőtt helyreállhat a közlekedési rend a Keleti pályaudvaron, miután ott vasárnap kisiklott egy személyvonat – mondta a helyszínen tartott sajtótájékoztatón a MÁV elnöke.
2024. augusztus 26. 13:56
Bár nem az összes vágányon, de kedden délelőtt helyreállhat a közlekedési rend a Keleti pályaudvaron, miután ott vasárnap kisiklott a Claudius Intercity – mondta a helyszínen tartott sajtótájékoztatón a MÁV elnöke. Pafféri Zoltán hozzáfűzte, a baleset elhárítása után felmérés történik és a műszaki okok felmérése, amelyek a balesetet beköveztét okozhatták, a baleseti helyszín helyreállítása csak ezt követően történik meg.
Arról is beszélt, hogy találtak rá megoldást, hogy ne kelljen a felsővezetékeket elbontani, majd darukat hozni és aztán a vezetékeket utóbb visszaépíteni, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy viszonylag gyorsan újrainduljon a vasúti forgalom. A mentésről elmondta: emelőkkel a földről tették vissza mind az öt kocsit, most helyezik vissza az utolsót. Az utazóközönséget arra kérte, hogy tájékozódjanak a közlekedési helyzetről a MÁV közösségi oldalán és az applikáción. Azt, hogy konkrétan mi a baleset kiváltó oka, jelen pillanatban a rendőrség, közlekedésbiztonsági szervezet, illetve a MÁV vasútbiztonsági szervezete vizsgálja, ebből most felelőtlenség lenne bármi további konkrétat mondani – fogalmazott Pafféri és hangsúlyozta, a vizsgálatok lezárása után fognak további konkrétumokat közölni. Hozzáfűzte, most azon dolgoznak, hogy a kár helyreállítása mielőbb megtörténjen és legkésőbb kedden délelőtt a forgalomnak visszaadják a Keleti pályaudvart.
Németh Réka, a MÁV pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese azzal egészítette ki, hogy a váltó egyik alkatrésze tört el, de azt egyelőre nem tudják megmondani, hogy ez ok vagy okozat. Emiatt soron kívül vizsgálnak át minden váltószerkezetet. Beszámolt arról is, ezt a váltót július 30-án vizsgálták, akkor nem volt gond vele, a forgalom újraindításának egyetlen akadálya most a pálya állapota, ugyanis a biztosítóberendezések működnek. Hogy a váltó hány éves volt, annak nincs jelentősége – fűzték hozzá.
Magyarországon a hálózat működtetői, a birodalom spionjai nem tudnak elbújni; mi lelepleztük őket. Magyarországon annak nevezzük a dolgokat, amik valójában: az ügynököt ügynöknek, a hazafit hazafinak. Ezért gyűlölnek minket, ezért kiáltottak féktelen bosszút a magyarok ellen.
Eddig egymagam álltam ott az útjukban, mint a kínai tankok előtt a Tienanmen téren a híres régi felvételen az egy darab ellenálló kínai, most azonban már 2 millió 200 ezren álltunk itt az úton, és mondtuk azt, hogy erre nem vezet út" - fogalmazott Orbán Viktor.
Azt írja, hogy a titkosszolgálatokat is be kell vetni a magyarok ellen, együttműködve újságírókkal. "Független és elfogulatlan arcélét nem oly szigorúan őrizve a végén odaveti: ha Magyarország háborút akar az EU-val, hát kapjon egyet" - idézte a brüsszeli szélsőségest Dömötör Csaba.
Az államtitkár kiemelte, Magyarország kormánya és az együttérző magyar emberek 2016 óta a világ üldözött keresztényei mellé álltak: a Hungary Helps Program révén eddig több mint ötven országban nyújtottak segítséget a hitük miatt szenvedőknek, vagy támogatták az egyházak humanitárius szolgálatát.
Az időjárásfüggő „megújulók” irreálisan magas állami támogatását az indokolja, hogy az olcsónak hazudott zöld áram a legdrágább áram, amely csak úgy lehet piacképes, ha az adófizetők a költségek jelentős részét kifizetik. Ennél is nagyobb baj, hogy az ilyen erőművek nem mindig olyankor termelnek áramot, amikor azt a hálózat képes befogadni.