Az ellenzékhez köthető Egyensúly Intézet kiadott egy tanulmányt, melyben a környezetvédelemre hivatkozva tettek javaslatokat. Ez alapján kivezetnék a főzési célú lakossági gázhasználatot, emelnék a parkolási díjakat, drágítanák az üzemanyagot, korlátoznák az autópályákon a sebességet, és kitiltanák a belvárosból az autókat.
Budapest belvárosának nincs igazi, hangulatos Duna-partja, csak két vízparti autósztrádája. Mindezen változtatni legalább annyira gyümölcsöző politikai üzenet, mint amennyire kockázatos közlekedésszervezési szempontból. A főpolgármester a napokban bejelentette: 2023-ban sétánnyá alakítják át a Lánchídtól az Erzsébet hídig terjedő partszakaszt. Elvileg lehet mindennek létjogosultsága, a siker azonban a szakszerű előkészítésen áll vagy bukik. Ha a nagykörúti forgalomcsökkentés módszertanából indulunk ki, akkor van min aggódnunk.
1941. július 6-án lépett életbe Magyarországon - a fővárosban és környékén csak november 9-én - a jobb oldali közlekedési rendre való áttérés. Ezzel az irányváltással csatlakoztunk Európa és világ nagyobbik részéhez.
Hétfőn, kedden és szerdán is hatalmas forgalmi dugók alakultak a pesti alsó rakpart lezárása, illetve az értelmetlen kerékpársávok és az M3-as metró felújítása miatt. Ez még nem minden. Jövő héten a Lánchíd felújítása miatt is tovább bénul majd a főváros forgalma. Karácsony Gergely munkája még az Országgyűlésben is szóba jött.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook-oldalán véleményezte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nemrégiben bejelentett, Baross utcai kerékpárosbarát sávátrendezését, amelynek eredményeként az Orczy tér és a Nagykörút között, több szakaszon is közös busz- és kerékpársávos elrendezés jött létre.
Könnyebben haladhatnak át az országon a kamionok az osztrák és a román határ között, ha elkészül a Zalaegerszeg és Körmend közötti 28 kilométeres gyorsforgalmi út, amelynek tervezőjét most keresi az állami beruházó. Az átkötéssel a forgalom elkerülheti az M1-es és az M0-s autópályák túlterhelt szakaszait.
A forgalmi modellezések is megmutatták, hogy ugyan mindkét híd napi 50-55 ezer egységjármű forgalmat vonzana, ám miközben a Galvani híd mintegy 50 százalékkal nagyobb forgalomcsillapító hatással bírna a belvárosi hidakra, mint az Albertfalvai, ez utóbbi 2,5-szer akkora mértékben csökkentené az M0 déli híd forgalmát.
A baloldali politikus ugyanis 2015. szeptember 29-én egy online újságnak az ügyre utalva a következőket mondta: „Amúgy nem azt mondtam, hogy az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel. Hanem azt, hogy az SZDSZ is tele van korrupciós ügyekkel. Fontos az az is.” Egészen különleges üzenet ez a veterán politikustól.
Csengey mint ikon is fontos volt az MDF-nek, farmeröltönyt viselt, hosszú haja, szakálla volt, a fiatalokat vonzotta ezzel a megjelenéssel.
Jó párost alkottak 1989. március 15-én a televízió előtt Cserhalmi Györggyel: a színész Kiáltványt olvasott fel Csengey beszéde előtt.
Valóban, amikor ő és társai színre léptek, az országban még itt állomásoztak a megszálló szovjet csapatok, és neki magának voltak is személyes tapasztalatai arról, milyen következményei vannak annak, ha valaki ellenáll, vagy megpróbálja lebontani azt az embertelen korszakot, melyet a kommunista Magyarország időszakának nevezünk – fogalmaz Bakos Katalin.
Az energetikai függés problémáját egyidejűleg és úgy kell megoldani, hogy az ne eredményezzen egy másik egyoldalú függést - jelentette ki Kövér László, az Országgyűlés elnöke Pozsonyban a V4-es országok parlamenti elnökeinek találkozóján pénteken.
"Ursula von der Leyen és Manfred Weber megerősítenék az EU határvédelmét. Na, ugye! A magyaroknak nem igazuk van, hanem igazuk lesz!" - fogalmazott Orbán Viktor kormányfő.