Jelentős, az infláció többszörösére rúgó jegyáremelésre készül a MÁV - értesült a Magyar Nemzet. A napilap keddi számában megjelent cikk szerint az egyik jegyértékesítési ponton dolgozókat arról tájékoztatta a központ, hogy március 1-jén tíz százalékot meghaladó áremelés lesz. A magasabb menetdíjbevételre vélhetőleg azért van szüksége a vasúttársaságnak, mert a cég mégsem kapta meg a Rail Cargo Austria (RCA) által a MÁV Cargóért fizetett 102,5 milliárd forintot. Az előzetes tervek szerint a pénzt a magyar vasúttársaság rossz hitelek kiváltására, illetve fejlesztésre költhette volna. Valójában a Pénzügyminisztérium (PM) rátette a kezét a bevételre, s a MÁV-nak csak az összeg töredéke jut.
Igaz, a cég tavaly és 2007-ben is 300 milliárdos állami apanázst kapott. A lap úgy értesült, hogy még az IMF ellenőreinek figyelmét is felkeltette, hogy a kormány ősszel, a fenyegető államcsőd ellenére 43 milliárdot juttatott a vállalatnak.
A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
Vannak mondatok a történelemben, amelyek az időből kiszakadva és felemelkedve örök életet élnek. Az ókori Rómától az angol és a francia történelmen át egészen a mai históriáig tudunk ezekről. Nekünk is van ilyen.
Nekünk magyaroknak szükségünk van a hazánkra, mert a haza véd meg bennünket minden bajtól és veszélytől - mondta Orbán Viktor miniszterelnök szombaton a budai Várban, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) tisztavatási ünnepségén.
Akárhogy is, de a háborúk valóságához hozzátartozik a majd elérendő béke is. A politikusok négy-öt év rombolás után boldogan jelentik ki: öt-tíz éven belül, az újjáépítést követően képesek leszünk elérni a háború előtti gazdasági volument és életminőséget. Akkor mire volt jó az egész?