A késlekedés miatt bedőlhet a 3-as metró felújítása
2020. július 15. 10:14

Nyolc hónap volt rá, de már csak kilenc nap maradt, hogy tető alá hozzák az M3-as metróvonal alagút-felújítási szerződésének meghosszabbítását. A projekt jókora késedelme a megrendelő BKV-n kérhető számon, ám a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. többletköltség-követelése is túlzó lehet.

Hároméves csúszásban van az M3-as metróvonal felújítása – erről a beruházásra rálátó források beszéltek a Világgazdaságnak. A késedelem most a kék metróvonal 17,3 kilométer hosszú alagútjának munkálatai kapcsán okoz súlyos problémát, az erre kötött szerződés hatálya ugyanis július 24-én lejár, a meghosszabbításról pedig a megrendelő BKV Zrt. és a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. eddig nem tudott dűlőre jutni. Erre okvetlenül szükség lenne, mivel az alagutak rekonstrukciójának műszaki tartalma távolról sem valósult meg az elmúlt szűk három évben: a BKV még 2017. szeptember 4-én írta alá a vonatkozó megállapodást a vállalkozással nettó 47,8 milliárd forint értékben.

A legfőbb ok, hogy a projektben tetemes időveszteség halmozódott fel az M3-as húsz állomásának felújításáról szóló közbeszerzési eljárások során. Ezekből három van: az északi – ennél nem volt csúszás –, a déli és a középső szakasz, az utóbbit például tavaly november 27-én szignózták.

Ezekkel szorosan összefüggnek az alagútban zajló munkálatok, mivel egy részükre csak az adott állomás felújításával egyidejűleg kerülhet sor, vagyis a Swietelsky csak abban az esetben tud érdemi munkát végezni, ha már a kiválasztott állomásépítő cég is dolgozik a területen.

Mivel ez a déli szakaszon az egész szakaszra nem adott, a középső szakasz esetében pedig végképp nem – a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomásokat csak a hét végén zárták le –, értelemszerűen a Swietelsky sem tudott haladni a maga megbízásával.

A csúszáshoz hozzájárult még a déli szakasz állomásainak előre nem tervezett azbesztmentesítése és a módosult követelmények, mint például a felvonók beépítése – olvasható a Vg.hu oldalon.

vg.hu
Címkék:
  • A szélsőbaloldal új fasizmusa
    József Attila a kommunizmust szapulta, Trump most az úgynevezett „liberalizmus” – neveztessék éppen „neoliberlizmusnak” vagy cinikus hazugsággal „neokonzervativizmusnak” – rombolása ellen próbálja megvédeni hazáját. A gyökér azonos.
  • Kártérítést a hungarocídiumért
    Vétkesek közt cinkos, aki néma – idézhetnénk Babitsot, de Brüsszelben ez is kárörvendő röhögést váltanak ki az ottani rasszista hungarofóbokból. Ezért is kell kártérítést követelnünk, tehát követelnünk kell a kártérítést a hungarocídiumért.
  • Karácsonyék pénzt kínálnak a klímaügyi szeánszokért
    Klímaüggyel házal a Soros György-féle Open Society Foundation (Nyílt Társadalom Alapítványok) által támogatott Foundation for Development of Democratic Rights (DemNet Hungary) részvételével a Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat tízezer budapestinél. A Belügyminisztérium nyilvántartása alapján véletlenszerűen kiválasztott lakosoknak küldenek levelet, és az érdeklődők közül kiválasztott ötven embernek negyvenezer forintot kínálnak a részvételért.
  • Nagyot tévedett Dobrev Klára
    Fej fej melletti küzdelmet vizionált Dobrev Klára egy Népszavában megjelent interjúban a Fidesz–KDNP és az ellenzék között, elmondható azonban, hogy Gyurcsány Ferenc felesége téved – jelentette ki a lapunknak készített elemzésében Nagy Dániel, a Nézőpont Intézet közvélemény-kutatási igazgatója. Hozzátette: mivel az ellenzéki tábor nem egységes, ezért számos szavazót veszíthetnek a baloldali pártok azok közül, akik a közös listából nem kérnek.
  • Az apokalipszis négy lovasa
    A nyílt társadalom ideológiái: a kommunizmus, a liberalizmus, a globalizmus és a rasszizmus.
MTI Hírfelhasználó