A közmédia hívta Karácsony Gergelyt, de nem jött
2020. január 20. 23:59

Karácsony Gergely (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Nem mondott igazat Karácsony Gergely a közmédiával kapcsolatban egy néhány nappal ezelőtti interjúban. Az újságíró kérdésére a főpolgármester azt állította, hogy a választási győzelme után nem hívták meg a közszolgálati televízió vagy rádió műsoraiba, nem szólalhatott meg, ilyen a cikk szerint „szóba sem került”. Ez azonban nem igaz. Például novemberben is hívta a közmédia Karácsony Gergelyt, ő azonban nem jött, ahogy a kampányban sem – közölte az M1 Híradója.

„Szóba sem került” – ezt válaszolta a Mozgó Világnak adott interjújában Karácsony Gergely arra a kérdésre, hogy megválasztása óta meghívták-e a közszolgálati televízió vagy a rádió műsoraiba. Az interjú felvezetésében az áll, hogy a közmédia nem volt kíváncsi rá jelöltként sem, és azután sem, hogy ő lett Budapest új főpolgármestere.

Egy, az M1 Híradóban bemutatott üzenetváltás tavaly szeptember 16-án az önkormányzati kampányban történt az M1 szerkesztője és Karácsony Gergely sajtósa között arról, hogy szeptember 20-án a Ma Reggel című műsorba várják az akkori főpolgármester-jelöltet. Karácsony Gergely széke azonban üresen maradt a korábban megbeszélt időpontban.

Karácsony Gergelyt hétfőn is azt állította, hogy sem ő, sem pedig a kollégái nem kaptak megkeresést a közmédiától a megválasztása óta.

„Esetleg szerdán, 13-án volna-e ideje bejönni az M5 Ez itt a kérdés műsorába?” – ezt az üzenetet közvetlenül Karácsony Gergely telefonjára küldte a közmédia munkatársa még november 11-én, amelyben jelezte, hogy élő adásba szeretné meghívni a főpolgármestert.

„Ön szerint egy főpolgármesternél az életszerű, hogy a magántelefonján keresik meg a szerkesztők, miközben van egy konkrét sajtócsapata? Azt szeretném kérni, hogy a főváros sajtóosztályát keressék ilyen ügyekben és készséggel állunk a rendelkezésükre” – reagált hétfőn az M1-nek Karácsony Gergely.

Pedig az M5 munkatársai igyekeztek rugalmasan állni a kérdéshez. Akár még az adás időpontját is hajlandóak lettek volna megváltoztatni, de a kért interjú így sem jött létre.

„Az időpont sajnos nem jó, de meg fogom oldani, hogy el tudjak menni. Le kell mondanom egy programomat, a köztévé nézői nagyon fontosak számomra”mondta a főpolgármester.

Karácsony Gergelyt az M1 is meghívta vendégnek január 21-re. 123 nappal azután, hogy még a kampányban üresen maradt Karácsony Gergely széke, reméljük ezúttal ideér.

hirado.hu - M1
Címkék:
  • A gyurcsányi „semmi”
    „A Világgazdaság korábban megírta, Gyurcsány Ferenc az elmúlt négy évben összesen kétmilliárdnyi osztalékot vett fel céges érdekeltségeiből. 2016-ban 1.179 millió forintot, 2017-ben 228 millió forintot, 2018-ban 298 millió forintot, 2019-ben pedig 238 millió forintot” – adta tudtul a média az idén februárban. És ez „csak” az osztalék.
  • Soros-bábszínház Brüsszelben
    Vegyük sorra a legfontosabb jeleit ­annak, hogy az unió ma már nem szuverén.
  • Orvos és koldus
    Két hétre indult Nigériába orvosmisszionáriusként, végül a világjárvány miatt hat hónapig kellett az afrikai országba maradnia dr. Fodor Rékának, az AFRÉKA Alapítvány létrehozójának.
  • A 21. század legsötétebb magyar pillanata
    A rendszerváltást túlélte az ország vérontás nélkül, Gyurcsány Ferenc regnálását már nem. A mai napon, 14 évvel ezelőtt került nyilvánosságra Magyarország modern kori történetének legbotrányosabb beszéde, melyet Gyurcsány Balatonőszödön, az MSZP frakcióülésén mondott el, s melyben miniszterelnökként beismerte, hogy az embereket hazugságokkal megtévesztve tudta megnyerni a 2006-os választásokat. A „hazugságbeszéd” hatására szeptember 18-án országszerte tüntetések kezdődtek, amelyen a résztvevők a miniszterelnök azonnali lemondását követelték. A beszéd nyomán kirobbanó tüntetéshullám 2006. október 23-án csúcsosodott ki, amikor Gyurcsány számos esetben beazonosíthatatlan rendőrei viperákkal és gumilövedékekkel támadtak egy békés demonstráció résztvevőire.
MTI Hírfelhasználó