Átadták a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát
2018. március 22. 12:40

Átadták a forgalomnak a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát csütörtökön délelőtt, a 13,4 kilométeres útszakasz 38 milliárd forintból uniós és belföldi források felhasználásával épült meg.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta, a hódmezővásárhelyiek 1994 óta tervezték, hogy tehermentesítik a belvárost a 45-ös és a 47-es főút átmenő forgalmától.    

A várost északról elkerülő út napi 14-17, csúcsidőben 20 ezer jármű átmenő forgalmától és az ezzel járó levegőszennyezéstől, por- és zajterheléstől szabadítja meg a várost, jelentősen javítva ezzel az itt lakók életminőségét - közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus.

A kétsávos elkerülő út pályaszerkezete úgy épült meg, hogy alkalmas négysávossá bővítésre - tudatta a miniszter.

A kormány célja, hogy a 2020-as években Szeged és Debrecen között 200 kilométer hosszan négysávos, a településeket elkerülő autóút épüljön - mondta Lázár János.

A politikus kiemelten fontosnak nevezte Békéscsaba és Kecskemét összekapcsolását, valamint az észak-déli Kassa-Miskolc-Debrecen-Békéscsaba-Szeged korridor kialakítását a teher- és személyforgalom számára.

 

D_KZG20180322009

Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter és Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának forgalomba helyezésén 2018. március 22-én. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója elmondta, az elkerülő út kivitelezését 2016 őszén kezdte meg a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium. Hozzátette, az út környezetében május végéig tereprendezési munkák zajlanak, ezek azonban nem befolyásolják a gépjárműforgalmat.

A szakember emlékeztetett rá, 2015-ben a 47-es főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszát kiszélesítették és nagyobb teherbírásúvá alakították át, a forgalom - Székkutas és Csorvás kivételével - a településeket elkerülve haladhat.

A 47-es főút Szeged és Debrecen közötti négysávossá bővítésének előkészítésén már dolgozik a NIF Zrt. - tudatta a vezérigazgató, aki a térségben folyó fejlesztések közül kiemelte a nagylaki elkerülő út, valamint a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekapcsoló tram-train építését.

D_MTI20180322002

A 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának végcsomópontjánál épült kopáncsi körhíd. MTI Fotó: Miniszterelnökség

D_KZG20180322015

Járművek haladnak a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszán 2018. március 22-én. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely

D_MTI20180322001

A 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának végcsomópontjánál épült kopáncsi körhíd. MTI Fotó: Miniszterelnökség

MTI
Címkék:
  • A Szent Péter-i Európa védelme
    Belülről akarják felrobbantani – vagy talán inkább szétmállasztani – a szellemi birodalmat, hosszú ideje, ám most egyfajta végkifejlet látszik közeledni.
  • Orbánt támadja egy lenini hasznos idióta
    Most a populista jelző – nem is címkéjével, hanem – bunkójával ütik le azokat, akik másként gondolkoznak, mint a Központ.
  • Orbán Viktor: Most kell cselekedni a migráció ügyében!
    Azonnali cselekvésre szólított fel a migráció, a határvédelem és az európai egység ügyében Orbán Viktor miniszterelnök szombaton a Mathias Corvinus Collegium (MCC) budapesti migrációs konferenciáján, a Várkert Bazárban.
  • Nem csak Bem apó miatt kedveljük annyira a lengyeleket
    Idén tizenharmadik alkalommal rendezik meg a magyar-lengyel barátság napját, amelynek eseményeit felváltva tartják a két országban. Ebben az évben a központi ünnepségeknek a közép-lengyelországi Kielce ad otthont.
  • Csak komédia? - Százéves a Tanácsköztársaság
    Másként alakul-e a magyar történelem, ha Kun Béláék 1919. március 21-én nem kaparintják meg a hatalmat Károlyi Mihálytól? Mitől vált divatossá a baloldali eszme az első világháború után az értelmiség körében is? A kérdésekre, a 133 nap előzményeire és eseményeire Ablonczy Balázs, Hatos­ Pál és Révész Tamás történészek adnak választ a Lugas kerekasztalánál.
MTI Hírfelhasználó