Tíz százalékkal többet akar eladni a Suzuki
A Suzuki az idén mintegy 5200 személygépkocsi értékesítését tervezi a magyarországi újautópiacon, a csaknem 10 százalékos bővülésben jelentős szerep jut egy import modellnek is, amelyet az Esztergomban gyártott Splash pótlására szánnak.
2015. július 17. 09:32

Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketing vezetője az MTI tájékoztatására közölte: az idei első fél évben magyarországi márkakereskedőik 2869 autót értékesítettek, a 2014. évi megfelelő időszakihoz képest 20,7 százalékos növekedés reálissá teszi az éves tervet, amelyet még az új Vitara sikere is felülírhat.

Tavaly 4735 Suzuki kelt el a magyar piacon.

Hársfalvi János tájékoztatása szerint a magyarországi eladások 98 százaléka tavaly esztergomi gyártású jármű volt. Legnépszerűbb modelljük, a Swift tette ki a teljes eladás 36,8 százalékát. A modellpalettán 2014-ben jelen volt még a szintén hazai gyártásból származó Splash, Swift, SX4, valamint az SX4 S-Cross.

Az idén már nem gyártják a régi SX-4-et és a Splasht. Az "A" méretkategóriában, a miniautók szegmensében emiatt keletkezett űrt próbálják betölteni a thaiföldi gyárban előállított Celerióval. Magyarországon a modellből 3 millió forint alatti ára miatt évi 500-600 darab eladására számítanak - ennyi fogyott Splashből is.

Jelenleg 76 Suzuki márkakereskedés működik Magyarországon.

hirado.hu - MTI
  • Putyin téved, a liberalizmus nem elavult, hanem...
    Az úgynevezett „liberalizmus” ma is világhatalomra törekszik, éppúgy, ahogy egykor a világ egyhatodát uraló kommunizmus. Ebben is hasonlít egymásra a „liberalizmus” és a kommunizmus.
  • Az állam a legrosszabb tulajdonos...
    „Az állam a legrosszabb tulajdonos” – ismételgette mantraként számos külföldről megfizetett – fölbérelt – politikus a kilencvenes években. Sokan bedőltek nekik, mert ez a külföldi propagandaközpontban megfogalmazott mondat nagyon hatásos volt. Négy évtizednyi kommunista uralom után jól hangzott.
MTI Hírfelhasználó