Ma is hiányzik a Malév balkáni hálózata
A Malév örökségéhez tartozott féltucatnyi, kétoldalú államközi szerződés alapján működtetett járat.
2015. június 21. 09:12

Bár az utasok számát tekintve a Liszt Ferenc repülőtér forgalma már meghaladta a nemzeti légitársaság leállását megelőző időszakét, sok nagyobb város ma sem érhető el átszállás nélkül Budapestről. Létjogosultsága lenne egy kisgépes, regionális légitársaságnak.

Kolozsvár, Zágráb, Szófia, Tirana, Split, Odessza – csak néhány város a környező országokból, ahová jelenleg nem indul közvetlen légi járat Budapestről. A Malév megszűnése előtt ezekbe a városokba, valamint még jó néhány balkáni célpontra Szkopjén, Pristinán át Kisinyovig közvetlen járat repült, ami különösen a magyar multik, a Mol és az OTP gyakran utazó munkatársainak okozott könnyebbséget.

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője lapunk kérdésére elmondta, hogy a repülőtér azóta is készít elemzéseket, hogyan lehetne újraéleszteni ezt a regionális hálózatot, amely jelentős átszállóforgalmat generált Ferihegyen. Hardy szerint létjogosultsága lenne egy kisgépes, ráhordó jellegű légitársaságnak. Igaz, ehhez olyan légitársaságok is kellenek, amelyek továbbszállítják Európába ezeket az utasokat. A Lufthansa, az Australian mint szóba jöhető hagyományos légi fuvarozók azonban abban érdekeltek, hogy ezek az utasok inkább Bécsben, Münchenben szálljanak át.

A megszűnt járatok között vannak interkontinentális járatok is. New Yorkba 2008 óta nem járt a Malév, de 2012-ben két amerikai társaság is repült Budapestre: a Delta és az American Airlines. A magyar nemzeti légicég leállása után azonban megszüntették az összeköttetést. Hasonlóan a Hainan pekingi járatához, amely éppen mostanában indult újra. A napokban érkezett Budapestre az Air Transat első torontói járata, ezzel 2008 óta először ismét megnyílt a közvetlen magyar−kanadai kapcsolat.

A Malév örökségéhez tartozott féltucatnyi, kétoldalú államközi szerződés alapján működtetett járat, ezek közül négy számított üzleti szempontból vonzónak: a moszkvai, a kijevi, az isztambuli és a tel-avivi. Több más cég között a Wizz Air légitársaság pályázott ezek üzemeltetésére, de közülük több csak hosszas diplomáciai erőfeszítések eredményeként vált elérhetővé.

Jelenleg a magyar hátterű diszkont-légitársaság szállít utasokat az említett városokba.

Napi Gazdaság Online
  • Globália hasznos idiótája
    Háború van, ahol minden ellenséges támadásra csak a sokkal nagyobb erejű ellencsapás lehet a válasz.
  • A rákbetegeken is nyerészkedett az EU korrupcióval vádolt egészségügyi biztosa
    Beszámolók szerint az oltások hátterében az Európai Unió egyik legnagyobb korrupciós botránya bontakozik ki, melynek középpontjában az uniós egészségügyi biztos áll. Sztella Kiriakídiszt és családját nem először érik hasonló vádak, évekkel korábban egy bank mögé bújva privatizálták az összes onkológiai kezelést Ciprus szigetén.
  • Karácsony már többször is állított valótlanságot a doktorijáról
    Egyszer már megköszönte Karácsony Gergely, hogy lapunk felhívta a figyelmét arra, hogy tévesen szerepel az önéletrajzában a doktori fokozat megszerzése. Karácsony akkor tévedéssel magyarázta az esetet, valamint azzal, hogy félreérthetően volt megfogalmazva a bemutatkozása. A baloldal miniszterelnöki versenyére tegnap bejelentkező Karácsony tanulmányai kapcsán Lánczi András, a Budapesti Corvinus Egyetem rektora elmondta: Karácsony minden támogatást megkapott a képzés elvégzéséhez, azonban nem tudott élni a lehetőséggel.
MTI Hírfelhasználó