A 160 változtatható helyű kamera az eddig rendszerben lévő 80 mobil sebességmérőt váltja ki, és a mérések már joghatással járnak.
2015. március 24. 09:11
Csütörtöktől kezdi meg éles üzemét a VÉDA közúti intelligens kamerahálózat első 160 egysége, a mérések attól kezdve már joghatással járnak - jelentette be Jámbor István alezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője hétfői budapesti sajtótájékoztatóján.
Sikeresen zárult a változtatható helyű komplex közlekedési ellenőrző pontok tesztüzeme, március 26-ától indul az éles üzemeltetés, az újfajta kamerák által dokumentált szabálysértéseknek tehát már jogi következményeik is lesznek az ország teljes területén. Hozzátette: a 160 változtatható helyű kamera az eddig rendszerben lévő 80 mobil sebességmérőt váltja ki.
Jámbor István közölte: az eszközök üzembe állításának célja a közlekedési szabályok betartatása, mert csak így érhető el, hogy kevesebben haljanak meg az utakon.
A fejlesztés összhangban van az Európai Bizottság kitűzött céljával, hogy 2020-ra 2011-hez képest a felére csökkenjen a halálos közlekedési balesetek és áldozatok száma - ismertette. Hozzátette: 2013-ig folyamatosan csökkent a közlekedési balesetekben elhunytak száma Magyarországon, de míg 2013-ban 591-en haltak meg az utakon, 2014-ben már 626-an.
A komplex közlekedési ellenőrző pontok egyelőre csak a sebességtúllépést mérik, de az eszközök alkalmasak automatikus rendszámfelismerésre, forgalomszámlálásra, torlódások észlelésére is.
Várhatóan a harmadik negyedévben jelennek meg azok a kiegészítő funkciók, amelyek más szabályszegéseket is képesek lesznek rögzíteni, így például a tilos jelzésen áthaladást, a záróvonal átlépését, a buszsáv jogosulatlan igénybevételét, a biztonsági öv be nem kapcsolását.
Az egyenként 5,7 millió forint értékű eszközöket európai uniós finanszírozásból vásárolta a rendőrség.
Vannak mondatok a történelemben, amelyek az időből kiszakadva és felemelkedve örök életet élnek. Az ókori Rómától az angol és a francia történelmen át egészen a mai históriáig tudunk ezekről. Nekünk is van ilyen.
Budapest évek óta szenved a fővárosi vezetés átgondolatlan kapkodásából fakadó hatalmas közlekedési dugók miatt, de ősztől Karácsony Gergely és stábja még a parkolási díjak általános emelésével is nehezíti majd az autósok életét. A legdrágább helyeken 600 forint lesz egy óra várakozás, s ott este 10 óráig lesz fizetős a parkolás. Mindeközben Karácsonyék jelentősen csökkentik az ingyenes parkolás lehetőségét.
A Metropol értesülése szerint a Jobbik frakciószabályzatának teljes átalakítását készíti elő a Jobbik bukott elnöke. Már meg is született az erről szóló tervezet, ami teljhatalommal ruházza fel őt. Jakab, miközben a szexbotrányba keveredett Földi István elnökjelöltségét támogatva lényegében visszatérésre készül, a parlamenti frakció pénzügyi kereteit is teljes egészében meg akarja szerezni – olvasható az oldalon.