Fidesz: minden kiskapu bezárul
A Fidesz-frakció szerint azért szükséges a reklámadótörvény módosítása, hogy minden kiskapu bezáruljon, senki ne kerülhesse el az adó megfizetését.
2014. június 30. 16:31

A törvénymódosítás "megakadályozza, hogy nyereséges multinacionális médiacégek fiktív veszteségekre hivatkozva kibújjanak az adózás alól" - írta a kormánypárt parlamenti képviselőcsoportja az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A fideszes L. Simon László által hétfőn benyújtott előterjesztésről kifejtették: az indítvány szabályozza a reklám közzétevője és a hirdetés megrendelője közötti szerződéseket, továbbá bevonja az adózásba a reklámértékesítő társaságokat, a sales house-okat is.

Értékelésük szerint a módosítással átláthatóbbá válik a reklámot megrendelő és az azt közzétevő közötti viszony. A javaslat alapján ha a reklám közzétevője nem rendelkezik olyan nyilatkozattal, amelyben kijelenti, hogy eleget tett a reklámadó-fizetési kötelezettségének – vagyis nem fizette be az adót –, akkor azt a megrendelőnek kell rendeznie úgy, hogy az általa megrendelt reklámközzététel ellenértékének 25 ezer forintot meghaladó része után 20 százalékot kitevő egyszeri adót kell fizetnie - ismertette a frakció.

"A közteherviselés elve mindenkire vonatozik, ahogy a munkavállalónak személyi jövedelemadót, úgy a jövőben a reklámpiac szereplőinek reklámadót kell fizetniük" - hangsúlyozta közleményében a Fidesz országgyűlési képviselőcsoportja.

MTI nyomán
  • Tusványos örvényei
    Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
  • A szerencsétlen lord major
    A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
MTI Hírfelhasználó