Ipsos: Okítok vagy okulok?
Tudás tekintetében jobb kapni, mint adni? Az emberek 74 százaléka inkább tanulna - viszont minden negyedik ember inkább tanítana, derült ki az Ipsos nemzetközi felméréséből.
2012. október 1. 11:27

Rólunk, magyarokról elmondható, hogy az átlagosnál sokkal többen tanítanának: nálunk minden harmadik válaszadó (35 százalék) mondta, hogy inkább a tanítást választaná a tanulás helyett.

Ennek ellenére azért idehaza is igaz, ha tanulásról esik szó, a legtöbb ember szívesebben áll a befogadó, mint a közlő oldalon. Magyarázhatja ezt az elsöprő arányt az új dimenziók iránti csillapíthatatlan éhségünk, de az is lehet, hogy az oktatás megváltozott körülményei jelentik a valódi mögöttes indokot. Talán kicsit mindkettő.

Az üzleti életre is átültethető ez a kutatási tapasztalat: minél inkább képes egy cég elmondani, hogy egy terméke mire való, hogyan használható, miért és milyen haszonnal jár, annál inkább érdeklődnek majd a fogyasztói iránta.

Ipsos
  • A kormány az ország biztonságát és a gazdaságot is megvédi
    Az elhúzódó háborús helyzetben az új magyar kormány két legfontosabb feladatának az ország biztonságának és gazdaságának megvédését nevezte a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön a Kormányinfón. Gulyás Gergely bejelentette, hogy péntektől csak magyar rendszámú autók tankolhatnak rezsicsökkentett árú üzemanyagot, Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter pedig a kormány által nyolc területen bevezetendő extraprofit-különadó részleteiről számolt be.
  • A Kádár-rendszer feltárása nélkül nem érthetjük a jelent
    Száztíz évvel ezelőtt született Kádár János, aki hazánk XX. századi történelmének egyik legmeghatározóbb figurája lett.
  • A digitalizált világ diktatúrába torkollhat
    „Ha a mesterséges intelligenciának átadjuk a döntést, akkor valóban jöhet egy fordulat, amikor valóban már egzisztenciális fenyegetést fog jelenteni az emberi létezésre” – mondja Miklos Lukacs de Pereny.
MTI Hírfelhasználó