Az életveszélyes sétahajók betiltását követelik
A Delaware folyón üzemeltetett életveszélyes sétahajók betiltását követelik Philadelphia polgármesterétől a július 7-i vízi balesetben életüket vesztett magyar áldozatok családjainak jogi képviselői.
2010. augusztus 10. 10:03

A jogi képviselők levelet intéztek Michael Nutter polgármesterhez, amelyben követelték, hogy tiltsa be a Duck Boat (kacsahajó) néven ismert vízibuszok üzemeltetését - erősítette meg telefonon az MTI-nek Peter Ronai, a New York-i Ronai & Ronai ügyvédi iroda társtulajdonosa az értesülést, amelyet a Fox News philadelphiai stúdiója hozott hétfőn nyilvánosságra.

Ronai a követelés részleteiről nem kívánt többet elárulni, rámutatva hogy az áldozatok jogi képviselőinek álláspontját kedden ismerteti Philadelphiában társa és felesége, Holly Ostrov Ronai, valamint Robert J. Mongeluzzi philadelphiai ügyvéd. A philadelphiai Fox 29 televízió weboldala hétfőn azt állította, hogy birtokába jutott annak az augusztus 9-én kelt levélnek, amelyet a P. Szabolcs és a S. Dóra családját képviselő Robert Mongeluzzi intézett a város polgármesteréhez. "A családok nevében ellenezzük a kacsahajók üzemeltetését az Delaware folyón vagy más vizeken, és ebben a levélen megindokoljuk, hogy miért" - idézte a Fox Mongeluzzit.

Az ügyvéd a levélben emlékeztet rá, hogy a szövetségi közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) egy 2000-ben lefolytatott vizsgálata hiányosságokat állapított meg a hajók úszóképességével és tetőzetével kapcsolatban, s a kifogások indokoltságát a 2010 nyarán bekövetkezett ismételten alátámasztotta.

"A Ride the Ducks Philly (társaság) 34-es kacsahajója 2010 július 7-én süllyedt el, rögtön azután, hogy a város uszálya felborította" - hangsúlyozza a levél, rámutatva, hogy korábban egy Miss Majestic nevű vízibusz járt hasonlóképpen, amikor vízzel megtelve nem lebegett a felszínen, hanem a fenéknek indult. A Ride the Ducks a végzetes baleset nyomán felfüggesztette philadelphiai vízibuszainak üzemeltetését, s a vizsgálat során önként együttműködött hatóságokkal. Az illetékes hivatal még nem döntött arról, hogy a cég járműveit visszaengedi-e a Delaware-re. Mongeluzzi korábban már bejelentette, hogy a Ride the Ducks társaságot és a vízibuszt felborító tolóhajó üzemeltetőjét egyaránt beperli az áldozatok családja nevében. Fontolóra vette azt is, hogy Philadelphia városa ellen is perre megy.

Peter Ronai az MTI-nek nyilatkozva cáfolta azt a Borsban hétfőn megjelent, általa "nevetségesnek és felelőtlennek" nevezett közlést, amely azt sugalmazta, hogy 10 millió dollár kártérítést szándékozik követelni a bíróságtól a magyar áldozatok családjai számára. A New York-i ügyvéd szerint a pesti bulvárlap elnézést kért tőle, és helyreigazítást ígért. Kifejtette, hogy a kereset nem nevez meg konkrét összeget, s nem lehet tudni, hogy a bíróság mekkora kártérítést ítél majd meg. "Ki akarjuk vizsgáltatni, hogy kit terhel a felelősség" - nyilatkozott a távirati irodának Ronai.

"Ezek a gyerekek ártatlanok voltak. Azt, hogy mennyit "ért" az életük, senki sem tudja megállapítani. Senki sem tudja, hogy dönt majd az esküdtszék" - tette hozzá. A Ronay & Ronay, mint arról saját hirdetése tanúskodik, nem tapasztalatlan a nagy összegű kártérítések kiharcolásában. Az ügyvédi iroda az Amerikai Magyar Népszava Szabadság című, New York-i kétheti lap legfrissebb számában szó szerint így reklámozza magát: "A valaha megítélt legnagyobb kártérítést, 5,25 millió dollárt egy illegális magyarnak a mi irodánk nyerte el!"

MTI nyomán
MTI Hírfelhasználó