Dugóhúzó program - Schmitt Pál: hétvégeken ingyenes lesz a BKV
A fővárosban élők személyenként naponta 30 perc, egy év alatt egy teljes hétnek megfelelő többlet-szabadidőhöz juthatnának a város autós és tömegközlekedésének jobb megszervezésével - mondta Schmitt Pál, a parlamenti ellenzék által támogatott független főpolgármester-jelölt.
2002. szeptember 21. 22:46
A fővárosiak közlekedési problémáira megoldás lenne a szakemberekkel együtt kidolgozott úgynevezett dugóhúzó programja, amelyet megválasztása esetén azonnal a fővárosi közgyűlés elé terjeszt. A dugók felszámolása érdekében úgynevezett aktív forgalomirányító központ létrehozását kezdeményezi, egy elektronikus táblarendszer pedig az úton lévő budapestieket tájékoztatná folyamatosan a torlódásokról és a szabad parkolóhelyekről. A kamerával védett buszsávokon mindig gyorsan tudnak majd haladni a járművek.

Schmitt Pál az azonnali kis változtatások programjaként említette új forgalmi sávok építését és több közlekedési csomóponton a körforgalom kialakítását. Mozgólépcsőket, illetve lifteket építenek az aluljárókba, hogy az idősebbek, a kismamák és a mozgáskorlátozottak számára megkönnyítsék a közlekedést.

A főpolgármester-jelölt szólt arról, hogy a fővárosiak számára bevezetni szándékozott Budapest kártyával más típusú kedvezmények mellett a közlekedési bérlet és a parkolás is olcsóbb lesz. Ingyenesen lehet utazni pénteken és szombaton este hat órától üzemzárásig a BKV járművein, a Budapest kártya felmutatásával. A családok a hét végén és a munkaszüneti napokon ingyen utazhatnának.

Schmitt Pál programja szerint a főváros adókedvezményekkel és támogatásokkal szorgalmazná a parkolók és parkolóházak építését, illetve fejlesztené a tömegközlekedéshez kapcsolódó parkolók rendszerét.

A főpolgármester-jelölt 12 éves időszakra programozza a 4-es és az 5-ös metró, valamint három új Duna-híd megépítését, illetve a BKV metró-, autóbusz, villamos , troli és HÉV-kocsijainak teljes cseréjét. Gyorsvasúti rendszer is kialakítható Budapesten többfunkciójú kocsik beállításával a ma is azonos nyomtávszélességű metró-, vasút-, HÉV- és villamosvonalakon. Szándékai szerint a külső kerületeken áthaladó vasúti sineket is bevonják a városi tömegközlekedésbe.

A közlekedés javításához Schmitt Pál fontosnak tartja a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozását, hogy integrálni lehessen a BKV, a Volán és a MÁV eszközrendszereit.

Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerülne programjának megvalósítása, Schmitt Pál nem jelölt meg konkrét összeget, azt mondta, hogy a főváros költségvetéséből, megtakarításából, hitelből, valamint kormányzati és EU-s forrásból biztosítaná a beruházások fedezetét.

(MTI nyomán)

  • Tusványos örvényei
    Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
  • A szerencsétlen lord major
    A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
  • Uralkodók földi maradványait azonosították a kutatók
    Több magyar uralkodó, köztük Szent László király földi maradványait azonosították a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatói a Székesfehérvári Középkori Romkertben talált csontleletek között - tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága kedden az MTI-t.
  • Az akarat újra építi a falakat
    A Kovácsi Bazilika országos és nemzetközi jelentőségű. A konkrét tervezést meg kell előzze egy – minél teljesebb körű – régészeti kutatás és feltárás, hiszen a Bazilika és az azt körbeölelő cinterem (temető) vasúti töltés alatti része még teljesen ismeretlen. Nem kizárt, hogy a magyar történelem jelentős leletei, tárgyai kerülnek még elő – véli Rainer Péter.
  • Hollandia „drogállammá” vált egy főrendőr szerint
    A kábítószer piaca párhuzamos gazdaságot működtet, a drogkereskedelmet felügyelő maffia befolyása pedig mindenhova elér – panaszolta nyilvánosan a holland rendőrszakszervezet elnöke, Jan Struijs.
MTI Hírfelhasználó