Gulyás: A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése
A kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a 2-es metró és a gödöllői HÉV Örs vezér téri összekötésének, valamint a HÉV-vonal korszerűsítésének kiviteli terveire - jelentette be Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter keddi sajtótájékoztatóján.
2021. március 23. 15:59

A Miniszterelnökség által 2021. március 23-án közzétett képen a HÉV Rákosfalva süllyesztett megállójának látványterve látható. A kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a 2-es metró és a gödöllői HÉV Örs vezér téri összekötésének, valamint a HÉV-vonal korszerűsítésének kiviteli terveire - jelentette be Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter március 23-i sajtótájékoztatóján. MTI/Miniszterelnökség

A Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért is felelős miniszter, Gulyás Gergely elmondta: a kormány döntésével megmarad a reális lehetősége annak, hogy a 2021 és 2027 közötti európai uniós pénzügyi ciklusban a beruházás megvalósuljon.

 

  

A HÉV Cinkota megállója, járműtelep, külön szintű közúti keresztezés látványterve.

A tárcavezető részletezte, a 2019-es önkormányzati választás óta a nagyon sok vita mellett "együttműködési kényszer" van a fővárossal.
   
A viták oka, hogy a kormány szerint a főváros fejlődése megtorpant, és sok olyan területen, ahol a fővárosi önkormányzatnak fontos hatáskörei vannak, a főváros nem teljesít olyan jól, mint korábban. "Lényegesen több a szemét, több a dugó és több Budapest utcáin a hajléktalan" - fejtette ki.
   
A miniszter ugyanakkor kiemelte, ettől függetlenül vannak olyan területek, ahol együttműködésre vannak ítélve azért, hogy Budapestet fejlesszék.
   
Ezen belül az egyik legfontosabb a budapesti közlekedés fejlesztése - mondta.

A 2-es metró Örs vezér téri metróállomásának látványterve.

Gulyás Gergely közölte: éppen ezért a kormány döntött arról, hogy támogatja a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését.
   
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában a kormány és a főváros között egyetértés jött létre arról, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ veszi át a gödöllői és csömöri HÉV-vonalak felújításának, valamint a HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezését és előkészítését a fővárosi önkormányzattól - emlékeztetett.
   
Mint elmondta, a főváros vezetése 2019 őszén a beruházás előkészítését leállította, majd a közfejlesztési tanácsban 2020 októberében egyeztek meg arról, hogy a feladatot 2021-től átveszi a kormányzat.
   
Szatmáry Kristóf (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője azt mondta, hogy a kormány döntésével egy lépéssel közelebb került a kelet-pestieket érintő legfontosabb közlekedési fejlesztés megvalósítása.
   
Közölte: várhatóan kedden vagy szerdán jelenik meg a kiviteli tervek elkészítéséhez szükséges forrás biztosításáról szóló kormányhatározat.

A Jókai utcai megálló látványterve.
   
"Másfél év elvesztegetett idő van mögöttünk" - mondta, emlékeztetve, hogy ez fővárosi projektként indult el, de 2019 ősze után a fejlesztés tervezése leállt.
   
A kormány mostani döntésével a 10-15 éves folyamat újabb lépése történt meg - tette hozzá.
   
Megemlítette azt is, hogy a tervek 2023 végére, de a Cinkotáig tartó első szakasz kiviteli tervei már 2022 elejére elkészülhetnek.
   
A komplex elővárosi fejlesztés elemei között szerepel a metró és a HÉV összekötése, az Örs vezér terének felújítása, az érintett HÉV-vonalak teljes rekonstrukciója, új szerelvények beszerzése, valamint a HÉV-pálya bizonyos fővárosi szakaszainak föld alá helyezése - ismertette.
   
Kérdésekre válaszolva Szatmáry Kristóf elmondta, hogy a metró és a HÉV összekötése a tervek szerint a felszínen jön majd létre.
   
Gulyás Gergely közölte: a beruházás a becslések szerint több mint 200 milliárdba kerülhet majd.

MTI
MTI Hírfelhasználó