Soros György áll a közösségi média cenzúrája mögött
A folyamat Trump 2016-os elnökké választásával indult be igazán.
2020. augusztus 26. 18:55

A Tűzfalcsoport nemrégiben írt arról, hogy milyen mértékű befolyásra tett szert Soros a hagyományos médiában. Egy 2018-ban kiszivárgott dokumentum alapján ugyanez igaz a közösségi média felületeire is. Pár hónapja látott napvilágot az a hír, hogy a Facebook úgynevezett „fellebbezési tanácsában” is javarészt a milliárdos spekuláns emberei foglalnak helyet. Bemutatjuk a dokumentum tartalmát, amely egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a nagy tech cégek összedolgoznak annak érdekében, hogy a közösségi média felületein politikai okokból elhallgattassák a felhasználóikat. A folyamat Trump 2016-os elnökké választásával indult be igazán, és vezetett el napjaink letiltási hullámaihoz és nagymértékű cenzúrájához.

A Trump megbuktatását célzó nagy terv fő pontjai:

  • Alkotmányos felelősségre vonási eljárás (impeachment) révén kell megbuktatni az elnököt.
  • A Media Matters küldetése továbbra is a jobboldali/kormányzati „félretájékoztatás” üldözése, de az ebbe fektetett energiát meg kell sokszorozni.
  • A 2018-as időközi választásokon biztosítani kell a Szenátusban a Demokraták többségét.
  • A Trump adminisztráció ellen jogi eljárásokat, pereket kell indítani.
  • Össze kell fogni a Facebookkal az „álhírek” visszaszorítása érdekében.

A terv kivitelezésében elsősorban résztvevő szervezetek:

  • Media Matters: Soros a kezdetek óta bábáskodik a szervezetnél, jelentős támogatást is adott nekik.
  • American Bridge: a Media Matters elnöke és a terv kifundálója, David Brock hozta létre, Sorostól több millió dollárt kaptak, ő a legnagyobb pénzügyi támogatójuk.
  • Citizens for Responsibility and Ethics in Washington (CREW): ez a szervezet is David Brockhoz köthető, 2014-ben foglalta el az igazgatótanácsi széket, melyet 2016-ig töltött be. A magát „pártfüggetlennek” tartó CREW tisztviselőinek nagy része a Demokrata párthoz rendelkezik kötődésekkel és jelentős pénzeket kapott Sorostól a Nyílt Társadalom Alapítványon, a Tides Alapítványon és a már említett Democracy Alliance csoporton keresztül.
  • Shareblue: bár a memorandumban ezen a néven fut, azóta átkeresztelték, új neve pedig The American Independent, vagyis Amerikai Független.

Ennek a négy szervezetnek az adózási papírjaik alapján ugyanott van a székhelye. Mivel mindegyiknek köze van David Brockhoz (és nyilván Soroshoz is), nem meglepő, hogy konzervatív körökben a hozzá köthető szervezeti hálózatot Brocktopusnak csúfolják.

A 49 oldalas dokumentumot olvasva kirajzolódik a tervük lényege: úgy akarják legyőzni Trumpot és a Republikánus pártot, hogy korlátozzák, vagy teljesen ellehetetlenítik a konzervatív tartalmak terjesztését a digitális térben.

A Media Matters munkatársai a dokumentum szerint találkoztak a Facebook vezetőségével, hogy megvitassák, hogyan szorítsák vissza a „fake news” jelenséget. A Facebook ezt követően az „álhírek” elleni küzdelem jegyében megváltozatta az algoritmusát. Ennek a következménye azonban az lett, hogy jelentősen csökkent a konzervatív oldalak látogatottsága és elérési adataik. A csökkenésben érintett volt Trump elnök oldala is, amelynek forgalma 45 százalékkal esett vissza. A Gateway Pundit által készített tanulmány szerint a Facebook algoritmus változtatásának hatására a leglátogatottabb konzervatív oldalak elérési mutatója összesen 93 százalékkal csökkent.

A Media Matters szervezet a Google rendelkezésére bocsátott ahhoz szükséges információt, hogy „azonosítsák a 40 legrosszabb álhír oldalt”, hogy kizárhassák őket a Google-ön hirdetők köréből. Ez a húzás a Gateway Pundit szerint többek között olyan blogokat és konzervatív weboldalakat érintett, mint a Breitbart, a Drudge Report, vagy az Infowars.

A Google és a YouTube 2019-ben néhány hónap alatt Trump elnöknek csaknem 300 videós hirdetését tiltotta le arra hivatkozva, hogy a szabályaikba ütközőnek találták azokat.

Mindeközben májusi adatok szerint a Demokrata elnökjelölt, Joe Biden egy hét alatt megötszörözte a digitális kampányra költött forrásokat, amivel több, mint dupla annyi pénzt tolt bele, mint Trump elnök.

Magyarországon is egyre több jobboldali világnézetű Facebook-felhasználó tapasztalja meg, hogy véleménye miatt hosszabb-rövidebb időre letiltja a Facebook.

A teljes írást IDE kattintva olvashatják.


 
tuzfalcsoport
  • Tusványos örvényei
    Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
  • A szerencsétlen lord major
    A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
MTI Hírfelhasználó