Végső búcsú a halálutaktól
Három különösen balesetveszélyes, halálútnak nevezett gyorsforgalmi szakasz bővítése készült el az év végére. Az M15-ös, az M70-es és az M2-es út egyaránt arra kényszerítette az autósokat, hogy kétszer két sáv helyett kétszer egy sávos, szembeforgalmú úton haladjanak, ami sok frontális ütközéshez vezetett. Ezután mindhárom szakaszon biztonságosabb lesz a közlekedés.
2019. december 30. 21:35

December végére, a tervezett határidő előtt elkészült a szlovák főváros, Pozsony felé közvetlen gyorsforgalmi kapcsolatot teremtő M15-ös négysávúsítása. A Hegyeshalom és Rajka közötti 14,5 kilométeres autópálya két új sávot kapott az út határ felé vezető oldalán. A munkák során vasúti felüljárót építettek a MÁV Hegyeshalom–Budapest és a GYSEV Rajka–Hegyeshalom vonala felett, továbbá hidat emeltek a Lajta folyón.

A gyorsforgalmi szakasz átadásával régi adósságát törlesztette a hazai közútfejlesztés. Az M15-öst 1998-ban adták át a forgalomnak kétszer egy sávon, ám úgy építették meg, hogy bővíthető legyen kétszer két sávra. Az útszakasz elkerülte a településeket, ami hasznos volt, ám nem számoltak vele, hogy a jelentős kamionforgalom miatt rendkívül súlyos, frontális karambolok sorozata alakul ki. A gyorsforgalmi út mindkét vége négysávos pályához csatlakozott, ezért a járművezetők egy része – különösen éjszaka – nem érzékelte, hogy szembeforgalom várható. Bár forgalomtechnikai eszközökkel igyekeztek beavatkozni, a fokozott balesetveszély csak a négysávos út átadásával szűnt meg.

Hasonló okokból kellett elvégezni az M70-es út bővítését. Az M7-es letenyei horvát határátkelőjétől a tornyiszentmiklósi szlovén határig futó gyorsforgalmi út fejlesztése december közepén fejeződött be. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában 13,7 kilométer hosszú szakaszból 10,5 kilométeren négysávosították a korábban kétszer egy sávos utat a jobb pálya kiépítésével, a bal pálya szélesítésével.

Az újonnan bővített szakaszon Vácig 110 kilométeres sebességkorlátozással lehet közlekedni Fotó: Kurucz Árpád

Bár nem autópályának épült, mégis igen veszélyes szakasszá vált az M2-es, amelynek csaknem húsz kilométeréből 13,4 kilométeren csak kétszer egy sávon lehetett közlekedni. Különösen ott volt sok a baleset, ahol a négy vagy éppen három sávból kettő lett. Többek közt ezért volt jó hír a Duna bal partjának agglomerációjában lakók számára, hogy októberben átadták az M2-es Budapest és Vác közötti szakaszának négysávos pályáját.

Az M2-es gyorsforgalmin az M0-s autóút és a Dunakeszi–Fót csomópontok között óránként 80 kilométeres, onnan Vácig pedig 110 kilométeres sebességkorlátozás mellett haladhat a forgalom.

magyarnemzet.hu
  • Az erdő üzem, tanterem – és örökkévalóság
    Ugron Ákos Gábor: Az erdő fenntartása, kezelése, művelése nem érthető meg rövid távú gondolkodással, ahhoz száz években, vagy éppen az örökké fennmaradó végtelenben kell gondolkodni, mert az erdőre mint örökké változó, de örökre fennmaradó életközösségként kell tekintenünk.
  • A kettős mércés EP-szélsőség
    Győri Enikő nem emlékszik parlamenti vitára és felháborodásra azzal kapcsolatban, amikor a szocialista-liberális Gyurcsány-kormány idején, 2006 októberében, a rendőrség szétverte a 1956-os forradalomra emlékező békés tüntetőket. „A rendőrterror erői ma a legeurópaibb pártnak hazudják magukat, és az EP meg őket támogatja" - emelte ki a Fidesz képviselője
  • Református óvodát adtak át Sárospatakon
    Református óvodát adtak át Sárospatakon szerdán, a létesítmény a kormány anyagi támogatásával a Magyarországi Református Egyház Országos Óvoda Programja keretében épült fel.
MTI Hírfelhasználó