Kilencszáz útszakasz 2400 kilométeren
Azok a közutak is jobb állapotba kerülhetnek, amelyek felújítására forráshiány miatt eddig nem volt lehetőség, ám szerepelnek a javítandó szakaszok listáján — közölte Mosóczi László, miután a kormány megemelte az útfelújítási program keretét. A területért felelős államtitkár jelezte azt is, hogy jelenleg egyszerre három, az utak karbantartását célzó program fut országszerte.
2019. július 28. 12:15

A kormány 16,4 milliárd forinttal megemelte a Komplex útfelújítási program pénzügyi keretét, ezzel biztosította a 2017-ben kijelölt, de forráshiány miatt meg nem valósult útfelújítások elvégzéséhez szükséges pénzügyi forrást – jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára tegnapi sajtótájékoztatóján.

A távirati iroda tudósítása szerint a többletforrásból 13 megyében 55 helyszínen összesen 113 kilométernyi útszakasz újul meg az ősztől, a munka döntő többségét 2020-ban végzik el. Az államtitkár felidézte, hogy 2010 és 2018 között több mint 5500 kilométer felújított útszakaszt adtak át. Az elvégzett beruházások össz­értéke mintegy 690 milliárd forint volt, amit uniós és hazai forrásból fedeztek. Csak tavaly több mint ezer kilométernyi útszakaszt tettek rendbe, útfelújítási szempontból tehát 2018 volt a legeredményesebb.

 

Fotó: MTI Fotó: Mohai Balázs

Mosóczi László arról is beszélt, hogy jelenleg három útfelújítási program fut Magyarországon. Hazai forrásból 2016-ban indult a Komplex útfelújítási program, az újabb forrásbiztosítással ennek keretösszege meghaladja a 174 milliárd forintot.

A kezdeményezésben több mint 550 útszakasz újul meg 2016 és 2020 között mintegy 1500 kilométeren. A hazai és uniós finanszírozású Terület- és településfejlesztési operatív program segítségével 2014–2020 között 55 milliárd forintból a megyei önkormányzatok bevonásával kijelölt 184 útszakaszt korszerűsítenek 520 kilométer hosszon. A Magyar falu programban éves szinten ötvenmilliárd forint áll rendelkezésre a vidéki bekötő- és összekötőutak korszerűsítésére.

Az idén induló első ütemben 165 útszakasz helyreállítását tervezik 430 kilométeren. Mosóczi László hangsúlyozta, a három programban már rögzített projektlisták alapján 2016 és 2020 között összesen 280 milliárd forintból több mint kilencszáz hazai útszakasz színvonala javul több mint 2400 kilométeren.

Az államtitkár jelezte: a kormány a közlekedési hálózatok folyamatos bővítése mellett kiemelt feladatának tartja a meglévő elemek karbantartását is. A jobb minőségű közutak hozzájárulnak a helyi gazdaság, a foglalkoztatás és a turizmus élénküléséhez. Kiemelten támogatják a közútkezelő üzemeltetési és fenntartási feladatainak ellátását is, erre a célra 2016 és 2020 között összesen négyszázmilliárd forintnyi költségvetési forrást biztosítanak.

magyarnemzet.hu
  • A diktatúrák próbálták kiirtani a keresztény gyökereket
    Ferenc pápa: Az Európai Bizottság elrettentése a „karácsony” szótól anakronizmus volt. A diktatúrák próbálták felszámolni a kereszténységet a kontinens történetében.
  • Orbán Viktor: A baloldali blokk meg akarja szüntetni a rezsicsökkentést
    Elsőként Jakab Péter a Jobbik elnöke intézte kérdéseit Orbán Viktor miniszterelnökhöz az azonnali kérdések órájában, a parlament előző héten indult ülésének ötödik, egyben hétfői zárónapján.
  • A Fidesz előnye továbbra is jelentős
    A Fidesz előnye továbbra is jelentős a baloldali kihívójával szemben: a kormánypárttal a teljes népesség 44, az ellenzéki közös listával 39 százaléka szimpatizál. Az ellenzék hátrányának egyik oka megosztottsága több kérdésben, például a koronavírus kapcsán. Míg az első és második oltással rendelkező fideszesek 84 százaléka szándékozik felvenni a harmadik oltást is, a baloldali szavazótáborban ez az arány csak 68 százalék.
MTI Hírfelhasználó