Miért is ömlenek a dízelautókból a nitrogénoxidok?
Biztosak lehetünk benne, hogy a Volkswagen botrány nyomán csökenni fog az új autók levegőszennyezése. Nem holnap és nem is holnapután, de csökkenni fog.
2017. május 17. 20:55

Ebben jelentős a szerepe a környezetvédő civil szervezeteknek is.

Vajon hogyan jutottunk el odáig, hogy EU pecséttel ellátott olyan típusbizonyítványt adnak új autókhoz, melyben a kibocsátási értékek messze vannak a valóságtól? Ezt vizsgálta az Európai Parlament egyik vizsgálóbizottsága.

Tanúk meghallgatása, jegyzőkönyvek átböngészése után az derült ki, hogy az Európai Bizottság és a tagállamok lanyhák voltak a megvédésünkben a levegőszennyezéstől és hatásaitól az életünkre. Az autógyárak -- és közvetve az üzemanyagárusok is -- sikeresen védték a magas üzemanyag-fogyasztást és nitrogénoxid kibocsátást. Így sikerült megtakarítaniok a technikai fejlesztés költségeit és növelni a nyereséget. Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E), a Levegő Munkacsoport és a többi civil szervezet figyelmeztetései, javaslatai pedig sajnos elsikkadtak, amíg nem következett be a Volkswagen-botrány.

Az említett európai parlamenti vizsgálóbizottság jelentése magyarul is elérhető. A Levegő Munkacsoport összefoglalót készített a – jelentésről, hangsúlyozva azokat a pontokat, ahol a civil szervezetek is erősíthetik az Unió munkáját a fő célkitűzés, az emberek jóllétének javítása érdekében.

levego.hu
  • A szélsőbaloldal új fasizmusa
    József Attila a kommunizmust szapulta, Trump most az úgynevezett „liberalizmus” – neveztessék éppen „neoliberlizmusnak” vagy cinikus hazugsággal „neokonzervativizmusnak” – rombolása ellen próbálja megvédeni hazáját. A gyökér azonos.
  • Kártérítést a hungarocídiumért
    Vétkesek közt cinkos, aki néma – idézhetnénk Babitsot, de Brüsszelben ez is kárörvendő röhögést váltanak ki az ottani rasszista hungarofóbokból. Ezért is kell kártérítést követelnünk, tehát követelnünk kell a kártérítést a hungarocídiumért.
MTI Hírfelhasználó