Miért is ömlenek a dízelautókból a nitrogénoxidok?
Biztosak lehetünk benne, hogy a Volkswagen botrány nyomán csökenni fog az új autók levegőszennyezése. Nem holnap és nem is holnapután, de csökkenni fog.
2017. május 17. 20:55

Ebben jelentős a szerepe a környezetvédő civil szervezeteknek is.

Vajon hogyan jutottunk el odáig, hogy EU pecséttel ellátott olyan típusbizonyítványt adnak új autókhoz, melyben a kibocsátási értékek messze vannak a valóságtól? Ezt vizsgálta az Európai Parlament egyik vizsgálóbizottsága.

Tanúk meghallgatása, jegyzőkönyvek átböngészése után az derült ki, hogy az Európai Bizottság és a tagállamok lanyhák voltak a megvédésünkben a levegőszennyezéstől és hatásaitól az életünkre. Az autógyárak -- és közvetve az üzemanyagárusok is -- sikeresen védték a magas üzemanyag-fogyasztást és nitrogénoxid kibocsátást. Így sikerült megtakarítaniok a technikai fejlesztés költségeit és növelni a nyereséget. Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E), a Levegő Munkacsoport és a többi civil szervezet figyelmeztetései, javaslatai pedig sajnos elsikkadtak, amíg nem következett be a Volkswagen-botrány.

Az említett európai parlamenti vizsgálóbizottság jelentése magyarul is elérhető. A Levegő Munkacsoport összefoglalót készített a – jelentésről, hangsúlyozva azokat a pontokat, ahol a civil szervezetek is erősíthetik az Unió munkáját a fő célkitűzés, az emberek jóllétének javítása érdekében.

levego.hu
  • A gyurcsányi „semmi”
    „A Világgazdaság korábban megírta, Gyurcsány Ferenc az elmúlt négy évben összesen kétmilliárdnyi osztalékot vett fel céges érdekeltségeiből. 2016-ban 1.179 millió forintot, 2017-ben 228 millió forintot, 2018-ban 298 millió forintot, 2019-ben pedig 238 millió forintot” – adta tudtul a média az idén februárban. És ez „csak” az osztalék.
  • Áder: fel kell készülni a Covidnál súlyosabb válságokra
    "Fel kell készülnünk arra, hogy ezt a válságot - hacsak gyökeresen nem változtatunk eddigi életmódunkon - újabb, és akár a Covidnál jóval súlyosabbak követhetik" - figyelmeztetett Áder János köztársasági elnök szerdán, az ENSZ-közgyűlés jubileumi ülésszakán elmondott, videón közvetített beszédében.
  • Operatív Törzs - Maszk nélküli utas: nem indulhat a busz
    Ha a tömegközlekedési járművön utazó nem tartja be a maszkviselés szabályait, a járművezető felszólítja erre, és ha ennek nem tesz eleget, a vezető nem indul tovább járművével, felszólíthatja a szabály megszegőjét, hogy szálljon le, illetve rendőri intézkedést is kezdeményezhet.
  • Birodalmi lépegetés
    A liberalizmus politikán kívülinek álcázott eszközökkel pusztít – és álságos módon ugyanúgy apolitikusnak, szakmainak hirdeti magát, ha támadás éri „a politika” részéről.
MTI Hírfelhasználó