Miért is ömlenek a dízelautókból a nitrogénoxidok?
Biztosak lehetünk benne, hogy a Volkswagen botrány nyomán csökenni fog az új autók levegőszennyezése. Nem holnap és nem is holnapután, de csökkenni fog.
2017. május 17. 20:55

Ebben jelentős a szerepe a környezetvédő civil szervezeteknek is.

Vajon hogyan jutottunk el odáig, hogy EU pecséttel ellátott olyan típusbizonyítványt adnak új autókhoz, melyben a kibocsátási értékek messze vannak a valóságtól? Ezt vizsgálta az Európai Parlament egyik vizsgálóbizottsága.

Tanúk meghallgatása, jegyzőkönyvek átböngészése után az derült ki, hogy az Európai Bizottság és a tagállamok lanyhák voltak a megvédésünkben a levegőszennyezéstől és hatásaitól az életünkre. Az autógyárak -- és közvetve az üzemanyagárusok is -- sikeresen védték a magas üzemanyag-fogyasztást és nitrogénoxid kibocsátást. Így sikerült megtakarítaniok a technikai fejlesztés költségeit és növelni a nyereséget. Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E), a Levegő Munkacsoport és a többi civil szervezet figyelmeztetései, javaslatai pedig sajnos elsikkadtak, amíg nem következett be a Volkswagen-botrány.

Az említett európai parlamenti vizsgálóbizottság jelentése magyarul is elérhető. A Levegő Munkacsoport összefoglalót készített a – jelentésről, hangsúlyozva azokat a pontokat, ahol a civil szervezetek is erősíthetik az Unió munkáját a fő célkitűzés, az emberek jóllétének javítása érdekében.

levego.hu
  • A Demokrácia Védvonal
    A mintegy 175 kilométer hosszú, 4 méter magasra tervezett létesítmény nem csupán műszaki jelentőségű.
MTI Hírfelhasználó