Minden harmadik dízelautó tulajdonos benzines autóra váltana következő vásárlásakor a Forsa piackutató intézet felmérése szerint. A dízelbotrány okán a dízelautókra irányult reflektorfény nem maradt következmények nélkül, a dízelautók tulajdonosai közül már minden harmadik benzin üzemű autóra váltana a dízelmotorok koromkibocsátása és használatuk lehetséges korlátozása miatt.
2017. május 1. 12:23
Az elektromos autók azonban a csekély hatótáv és a támogatással együtt is magas beszerzési költség miatt még nem képviselnek reális alternatívát az átlagos vásárlók számára.
Az autógyártókat egyrészt az aggasztja, hogy a dízel technológia romló elfogadottsága milliárdos fejlesztési beruházásaik megtérülését kockáztatja, másrészt munkahelyek ezreit is veszélyezteti mind az autógyártásban, mind pedig a beszállítóknál. Csak a Bosch autóipari beszállítónál például 50 ezer állás függ a dízel technológiától.
“Egyáltalán nem szolgálja a környezetvédelem ügyét a dízel szapulása” – jelentette ki Christian Vietmeyer, a fémipari vállalatok szakmai képviseleti szervezetének az elnöke, megjegyezve, hogy a vásárlók nagy része érzelmi alapokon szokott dönteni.
A német autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a BMW kommunikációja nagy hangsúlyt helyez a dízelmotorok alacsony fogyasztásának és alacsony szén-dioxid-kibocsátásának a tudatosítására.
“Nagy jövő áll még a tiszta dízel előtt” – fogalmazott Harald Krüger a BMW vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban. Luca de Meo, a Volkswagen leányvállalata, a Seat vezérigazgatója pedig a Focus szombati számában megjelent interjúban leszögezte, hogy “ha a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni akarjuk, akkor rövid- és középtávon egyszerűen nem tekinthetünk el a dízelmotoroktól”.
A VW szóvivője Nicolai Laude szerint “a legújabb kipufogógáz kezelési technológia a nitrogénoxid-problémát is megoldja az új autóknál”. A német autóipar szakmai szervezete, a VDA elnöke Matthias Wissmann pedig hangsúlyozta, hogy a német autógyártók és beszállítók “teljes erőbedobással dolgoznak a dízel technológia jobbításán”.
A Roland Berger vezetési tanácsadó vállalat felmérése szerint a felső- és közép kategóriában a dízelautók részaránya 2030-ra egy harmadra, a kisautók kategóriájában pedig nullára csökken. Jelenleg minden második új autó dízel Európában.
MTI/EPA Fotó
A nagy autógyártók rendületlenül milliárdokat invesztálnak a technológia fejlesztésébe.
A német környezetvédelmi minisztérium szerint ugyanis a dízelautók károsanyag kibocsátása közúti forgalomban jócskán felülmúlja az uniós határértékeket. A német tartományi kormányzatok ezért ellenintézkedéseket fontolgatnak. Stuttgart és München például 2018-tól az idősebb dízel autók használatának a betiltását tervezi.
A baloldali politikus ugyanis 2015. szeptember 29-én egy online újságnak az ügyre utalva a következőket mondta: „Amúgy nem azt mondtam, hogy az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel. Hanem azt, hogy az SZDSZ is tele van korrupciós ügyekkel. Fontos az az is.” Egészen különleges üzenet ez a veterán politikustól.
Csengey mint ikon is fontos volt az MDF-nek, farmeröltönyt viselt, hosszú haja, szakálla volt, a fiatalokat vonzotta ezzel a megjelenéssel.
Jó párost alkottak 1989. március 15-én a televízió előtt Cserhalmi Györggyel: a színész Kiáltványt olvasott fel Csengey beszéde előtt.
Gyurcsány Ferenc és a „dollárbaloldal" - úgy, ahogy korábban más nemzeti sorskérdések esetén - most is a magyar emberek érdekével szemben határozza meg a politikáját – fogalmaz Hollik István.
Hidvéghi Balázs azt mondta: a javaslat szövege egészen elképesztő állításokat és felhívásokat tartalmaz például a fegyverszállítások tekintetében, nemcsak üdvözli például a tankok Ukrajnába küldését, hanem kifejezetten felhív vadászrepülőgépek és nagy hatótávolságú rakétarendszerek szállítására is.
A Fogarasi-hasokban lavina temetett maga alá egy turistákkal teli menedékházat, vasárnap délelőtt még folyt a mentés. Vasárnap reggel mentőcsapat indult a mintegy 2000 méter magasan rekedt turisták kimentésére.