Magára talál a hazai buszgyártás
A magyar kormány támogató klímát teremtett a járműgyártásban dolgozó cégeknek, annak érdekében, hogy ezek a vállalatok minél hatékonyabbak legyenek, minél jobban be tudjanak kapcsolódni a kutatás-fejlesztési munkába – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára a Magyarok a világ járműgyártásában című tematikus kiállítás megnyitóján.
2017. március 26. 22:54

Magyarország, amely alapvetően exportfüggő ország, jelentős mértékben függ a járműgyártástól, ugyanis ebben a szektorban több mint 700 vállalat tevékenykedik, és e cégek adják az ország export teljesítményének több mint 35 százalékát – fejtegette az államtitkár. A járműgyártás 144 ezer munkavállalót foglalkoztat, az ágazat éves értékesítése meghaladja a 800 milliárd forintot.

A hazai busz- és acélgyártás helyzetéről tárgyalt a kormány – számolt be Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfón. A nemzeti buszgyártási programról elmondta, hogy három év alatt, hazai járművekkel, érdemben megújul az állami tulajdonban lévő buszállomány. A tervek szerint idén 6, jövőre 12, három év múlva már 18 milliárd forintot költenének magyar gyártmányú járművekre.

Egyelőre 232, magyar gyárban készült buszt szállítottak le és vettek használatba a Volán-társaságok. További 188 darabot – többségében csuklós buszokat – már megrendeltek. Ennek alapján a miniszter utalt rá, a buszstratégia két évvel ezelőtti meghirdetésekor nem a levegőbe beszéltek.

A hazai autóbuszgyártást jelenleg két cég jelenti, a mosonmagyaróvári és győri Kravtex-Kühne, amely a vidéki Volán-társaságoknak szállít szóló buszokat, valamint a Mészáros Csaba tulajdonában álló Evopro Holding és acélszerkezetű autóbuszok gyártásával foglalkozó érdekeltsége, az Ikarus Egyedi Kft. Utóbbi nyerte a Volánbusz 188 darabos csuklósautóbusz-tenderét.

magyaridok.hu
  • A gyurcsányi „semmi”
    „A Világgazdaság korábban megírta, Gyurcsány Ferenc az elmúlt négy évben összesen kétmilliárdnyi osztalékot vett fel céges érdekeltségeiből. 2016-ban 1.179 millió forintot, 2017-ben 228 millió forintot, 2018-ban 298 millió forintot, 2019-ben pedig 238 millió forintot” – adta tudtul a média az idén februárban. És ez „csak” az osztalék.
MTI Hírfelhasználó