Okos-autópálya épül Zalaegerszegnél
A Zalaegerszeget az M7-es sztrádával összekötő R–76-os gyorsút lehet az első hazánkban, amelyet a vezető nélküli járművek teszteléséhez készítenek fel – tudta meg a Magyar Idők az autonóm tesztpálya fejlesztéséért is felelős kormánybiztostól.
2017. március 3. 11:32

Nemcsak a Zalaegerszeg mellett létesítendő tesztpályán alakítanak ki olyan környezetet, amely alkalmas arra, hogy vezető nélküli autókat tehessenek próbára a fejlesztők, hanem a zalai megyeszékhely területén, illetve a környező közutakon is kialakítanak tesztútvonalakat – mondta Palkovics László, a vezeték nélküli, valamint az elektromos hajtású járművek fejlesztésében és gyártásában való magyar részvétel koordinálásáért, illetve az autonóm járművek tesztpályájának felügyele­téért is felelős kormánybiztos egy háttérbeszélgetésen.

Külön kiemelte a leendő R–76-os utat, amelynek nyomvonaláról a közelmúltban döntött a kormány. Ez az első hazai 2×2 sávos út, amelynek tervezésekor már figyelembe veszik a vezető nélküli járművek szükségleteit. A kormánybiztos kérdésünkre elmondta, hogy vannak olyan külföldi megoldások, ahol közforgalmú autópályákon sávokat választottak le az autonóm járművek részére. Az R–76-oson erre nem lesz mód, de úgy építik meg, hogy mobil elválasztóeszközökkel ideiglenesen elkülöníthessék a tesztjárműveket a közúti forgalomtól. Erre szükség is van, hiszen nem csupán egy-egy önvezető gépkocsi használhatja a tesztsávot, hanem például teherautó-konvojok, esetleg nagy sebességgel haladva.

Az R–76-os út új nyomvonaláról február közepén döntött a kormány. Az út megépítése régóta napirenden van, azonban mindeddig nem sikerült kiválasztani a számos változat közül az optimális vonalvezetést. Sokáig a 76-os főút kibővítését tartották a legvalószínűbb megoldásnak, azonban a Zalacsánynál és a Nagykapornaknál lévő földrajzi akadályok miatt ezt végül elvetették. Az új nyomvonal elhalad a sármelléki repülőtér mellett, valamint egy külön ág köti be a gyorsútba Keszthelyt és Hévízt.

Hamarosan megkezdi a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az új nyomvonalra az engedélyes és kiviteli tervek elkészítését, majd következhet a kivitelező kiválasztása. Ha minden határidőre lezárul, akkor idén ősszel sor kerülhet az alapkőletételre, és elkezdődhet a 165 milliárdosra becsült út építése. A kivitelezés időigénye nagyjából két év. Az új szakasznak köszönhetően a megyeszékhely és az autópálya között 32 kilométerre csökken a távolság, így két óránál rövidebb idő alatt lehet majd megtenni a Zalaegerszeg és Budapest közötti utat.

A Modern városok program részeként Orbán Viktor miniszterelnök és Balaicz Zoltán polgármester 2015 áprilisában állapodott meg arról, hogy a kormány 2×2 sávos autóutat épít a város és az M7-es autópálya között.

magyaridok.hu
  • Fel kell venni a harcot a gravitáció ellen!
    A normalitás elleni háború légnyomást okozott magas poszton is.
  • A gyurcsányi „semmi”
    „A Világgazdaság korábban megírta, Gyurcsány Ferenc az elmúlt négy évben összesen kétmilliárdnyi osztalékot vett fel céges érdekeltségeiből. 2016-ban 1.179 millió forintot, 2017-ben 228 millió forintot, 2018-ban 298 millió forintot, 2019-ben pedig 238 millió forintot” – adta tudtul a média az idén februárban. És ez „csak” az osztalék.
  • Újabb megelőző intézkedések lépnek életbe
    Mindenkinél, akinél felmerül a fertőzés gyanúja, térítésmentesen elvégzik a koronavírus kimutatására alkalmas PCR-tesztet - közölte az országos tisztifőorvos a koronavírus-járvány elleni védekezésért felelős operatív törzs szerdai online sajtótájékoztatóján.
  • Tíz pontban a magyar médiáról
    A magyar sajtópiac kiegyensúlyozott, nagyságrendileg ugyanannyian tájékozódnak konzervatív, mint balliberális forrásokból – derül ki a Médianéző Központ legújabb elemzéséből. A tanulmány átfogó képet ad a magyar sajtópiac helyzetéről, rámutatva arra, hogy 2010 óta folyamatosan növekszik a balliberális médiumok száma, s hogy Magyarország legjelentősebb médiavállalkozásai kormányhoz való viszonyuktól függetlenül nyereségesek.
  • Kormányrendelet rögzítette a Városliget építésszabályozási sarokpontjait
    A jelenleg hatályos Városligeti Építési Szabályzattal egybecsengő módon rögzítette a Városliget megújításának építésszabályozási sarokpontjait a Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent kormányrendelet.
MTI Hírfelhasználó