Nincs műszaki meghibásodásra utaló nyom
A múlt pénteki veronai buszbalesetet követő nyomozásról kapott információk alapján mindeddig semmi olyan nyomot nem találtak a hatóságok, amely műszaki meghibásodásra utalna - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden telefonon az MTI-nek.
2017. január 24. 17:30

A norvégiai Tromso városában tartózkodó tárcavezető kifejtette: az olasz rendőrség mindazonáltal megerősítette azt a korábbi értesülést, hogy féknyomot valóban nem találtak. A túlélők meghallgatásából azt a következtetést vonták le, hogy az elmondottakban nincs ellentmondás, és semmilyen rendkívüli esetről, fejleményről nem számolt be senki a balesetet megelőző percek tekintetében - magyarázta.

Szijjártó Péter közölte: jelenleg a helyszínen már csak egy áldozat rokonai tartózkodnak, az ő hazaszállításukat is konzuli segítséggel megszervezik.

A két válságos állapotban lévő sérültről a külügyminiszter a kórháztól kapott információk alapján azt mondta: az állapotuk nem romlott, de a súlyos égési sérülést szenvedett sérülten bőrátültetést kellett végezni. A másik válságos állapotban lévő - koponyasérülést szenvedett - sérült hét-tíz napon belül hazaszállítható lehet, ha így halad a felépülése - közölte. Hozzátette: a hazaszállítást a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) fogja koordinálni.

A tárcavezető arra is kitért, hogy a holttestek azonosításához szükséges minden DNS-mintát már levettek a hozzátartozóktól, de a mintavétel a holttestekről azok állapota miatt kicsit nehezebben megy, mint ahogyan az olasz hatóságok várták. Ezért lehet, hogy néhány nappal később lesznek meg a DNS-vizsgálatok eredményei - mutatott rá. Megjegyezte: az olasz hatóságok a ruházatot, ékszereket is figyelembe vesznek az azonosítás során.

Szijjártó Péter arról is beszélt, hogy egy temetkezési vállalatokat tömörítő szövetség jelentkezett, hogy a holttesteket ingyen hazaszállítják, az ehhez szükséges autók és szakemberek rendelkezésükre állnak. Most ezt a folyamatot koordinálják a KKM-nél, a megfelelő konzuli segítséget biztosítják a hazaszállításhoz - mondta. Kiemelte: a hazaszállítás időpontja az azonosítástól és az olasz hatóságoktól függ.

----------------------------

 

Alattomos meghibásodás is okozhatta a veronai busztragédiát

Több tényező szerencsétlen összejátszása egymást erősítve játszhatott közre a pénteki balesetben, vélekedett az ATV egyik műsorában Karlovitz Kristóf közlekedésmérnök.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a hivatalos vizsgálatok lezárása akár hat hónapot is igénybe vehet, hiszen a busz szinte teljesen kiégett. Ettől függetlenül rengeteg feltételezés látott már napvilágot, azonban érdemes odafigyelni Karlovitz Kristóf elméletére, aki komoly szakembernek számít.

A busz jobb első kereke egy lassú defektet kaphatott, ami egy ideig a jármű vezethetőségén nem volt érezhető, majd miután a felhevült gumiabroncs tönkrement, a busz hirtelen elkezdett jobbra húzni.

Egy lekanyarodó sávnak köszönhetően a járműnek több ideje volt az oldal irányú haladásra, ezért csapódhatott éppen a szalagkorlát mögötti autópályahíd pillérjének. Ennek következtében a busz eleje szétroncsolódott, az üzemanyagtartály felszakadt, a felhevült gumiabroncstól, vagy az ütközés miatt létrejött elektromos szikrától a kifolyt gázolaj kigyulladt, a tűz pedig elképesztő gyorsasággal haladt végig a busz alján, sokkal gyorsabban, mintha az a jármű belsejében keletkezett volna – magyarázta Karlovitz az ATV-ben.

Az utasok poggyásza miatt terjedhetett gyorsan a tűz

Hozzátette, a buszokat úgy gyártják, hogy azok belső berendezéseinek anyagai ne fogjanak tüzet, vagy ha igen, akkor ne keltsenek mérgező füstöt, az utasok poggyásza azonban tele volt olyan sportszerekkel, például síléccel, bukósisakkal, vagy síszemüveggel, amiknek a nagy része műanyagból készült.

A szakember a busztársaság felelősségét illetően elmondta, önmagában az, hogy egy buszt már 14 éve nem gyártanak, nem sokat számít, ha azt megfelelően, lelkiismeretesen karbantartják, márpedig semmi okunk azt feltételezni, hogy nem így történt.

Karlovitz szerint olyan balszerencsés dolog történhetett, ami más tényezőkkel együtt ehhez a katasztrófához vezetett.

Olasz rendőrség: eddig nem találtak műszaki meghibásodásra utaló jeleket

Girolamo Lacquaniti,a veronai közúti rendőrség parancsnoka hétfőn kijelentette, hogy a baleset utáni óráktól megállás nélkül dolgozó hatóságok „jól állnak, ami az autóbusz által megtett út részletes rekonstrukcióját illeti”. Hangsúlyozta, hogy a baleset okait vizsgálva „több lehetőségen dolgoznak, de jelenleg semmilyen tárgyi bizonyíték nem utal a jármű bármilyen különösebb meghibásodására”. Hozzátette, hogy az áldozatokon végzett orvosszakértői vizsgálatok célja is az, hogy a baleset körülményeiről világos válaszokat tudjanak adni a családtagoknak.

Angela Barbaglio veronai helyettes államügyész elmondta, hogy az ügyészség külső műszaki szakértőt kért fel konzulensként a kiégett autóbusz roncsának megvizsgálására. Hangsúlyozta, hogy a jármű motorja nem semmisült meg a lángokban, így információkkal szolgálhat.

Lezárult az Emmi vizsgálata

A Magyar Idők úgy értesült, a sítábor körülményei kapcsán elindított Emmi-vizsgálat hétfőn lezárult, és az eredmény kiértékelése után dől majd el, hogy szükséges-e további lépést tennie a fenntartónak.
 
Érdeklődésünkre az oktatásért felelős államtitkárság azt is közölte: megvizsgálják, hogy szükséges-e a tanulók iskolán kívüli tevékenységére vonatkozóan kialakítani egy, a köznevelés felelősségi körébe tartozó szabályozást. Ezenkívül az iskolai kirándulások, azok szervezésének szabályozását is áttekintik.
 
MABISZ: a biztosítók már elindították a veronai buszbaleset kárrendezési folyamatát
 
A biztosítótársaságok már a hét végén felvették a kapcsolatot a tragikus veronai buszbalesetben érintettekkel, a magyar hatóságokkal, és elindították a kárrendezési folyamatot - tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) kedden, honlapján.
 
A közlemény szerint a balesetet szenvedett utasok és a gépjármű biztosítói szombat óta folyamatosan kapcsolatban állnak a sérültek hazaszállításával és hatósági ügyintézéssel foglalkozó Országos Mentőszolgálattal, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztériummal. Emellett a biztosítók felvették a kapcsolatot az érintett iskola vezetőjével, és folyamatosan veszik fel a kapcsolatot a baleset sérültjeivel és az áldozatok családjaival, hogy minél gyorsabban, minden segítséget megadhassanak számukra.

A biztosítótársaságoknak a helyzet kezelésekor, az információk nyilvánosságra hozatalakor mindenekelőtt a balesetben érintettek érdekeit kell szem előtt tartaniuk, és emellett meg kell felelniük a biztosítási titokra vonatkozó jogszabályi előírásoknak is - közölte a MABISZ.
 
A Groupama kezeli az autóbusz gépjármű-biztosítási szerződéseit
 
A Groupama Biztosító kezeli a veronai balesetben érintett autóbusz gépjármű-biztosítási szerződéseit, a társaság az érintett családok részére a lehető legrövidebb időn belül kíván segítséget nyújtani - közölte a biztosító kedden az MTI-vel.
 
A tájékoztatás szerint a társaság a veronai autópályán történt buszbalesettel kapcsolatban minden egyes utas káresetét egyénileg és kiemelten kezeli.

Annak érdekében, hogy a biztosító minél gyorsabban tájékoztatást adhasson a kárrendezés menetéről, valamint előleget utalhasson a károsultaknak, arra törekszik, hogy mielőbb felvegye a kapcsolatot a családokkal, hozzátartozókkal. A Groupama ebben kérte a Szinyei Merse Pál Gimnázium segítségét, továbbá az érintettek számára külön e-mail-címmel és közvetlenül elérhető mobiltelefonszámmal is rendelkezésre áll - olvasható a közleményben.

Tiszteletben tartva a balesetben érintettek fájdalmát, a társaság magától értetődően - mind a gimnáziummal, mind a további illetékes szervezetekkel egyeztetve - diszkréten kíván eljárni - jelezte a társaság.
  

 

 

MTI - magyaridok.hu
  • Budapest felett az ég
    Visszajöttek, akik annyira hiányoztak, visszajöttek, akikért megint rajongunk. Gyurcsány és az SZDSZ.
  • Újra kell tanulnunk a demokráciát
    A „létező demokrácia” részének kell tekintenünk az idegen titkosszolgálatok videókészítését és az időzített nyilvánosságra hozást. A külföldi tőzsdespekulánsok kampányfinanszírozó tevékenységét. A külföldi propagandaközpontok itthoni buzgólkodását.
MTI Hírfelhasználó