Átszervezik a liget közlekedését
Több zöld terület, kevesebb autó a Városligetben – ezzel nyitotta meg Persányi Miklós a Liget Park Fórum tegnapi, a megújuló Városliget közlekedési, levegőtisztasági és zajvédelmi kérdéseivel foglalkozó egyeztetését. A Liget Budapest projekt részét képező kert- és tájépítészeti feladatok miniszteri biztosa és a szakmai hozzászólók a beruházás egyik legfontosabb feladatának a Kós Károly sétány tehermentesítését, a gépjárművek ligetből való kitiltását tartják, és új, alternatív közösségi közlekedési megoldásokat szeretnének alkalmazni.
2016. november 25. 16:49

Jelenleg a Kós Károly sétányon és a liget körül futó minden útszakaszon nappal és éjjel egyaránt meghaladja a hatósági határértéket a zajszennyezés – számolt be a fórum résztvevőinek Silló Szabolcs. A Vibrocomp Kft. szakgeográfusa elmondta: a legrosszabb a helyzet az Ajtósi Dürer soron, ahol a rossz útburkolat miatt különösen nagy a zaj. A kft. modellezte a leendő épületek üzemi zajhatását is, amiből kiderült, hogy a gépészeti berendezések zajkibocsátása olyan alacsony lesz, hogy a ligetben és környékén emberi füllel nem lesz érzékelhető. Kiderült az is, hogy a teljes projekt elkészülte után a Hermina és Dózsa György úton nem lesz nagyobb a zajszint a mostaninál, az Ajtósi Dürer soron pedig az útfelújítás hatására lényegesen javul a helyzet.

A Fővárosi Levegőtisztaságvédelmi Kft. öt helyen telepített mérőeszközöket a ligetben, így kiderült: az egészségügyi határértéket egyik légszennyező anyag sem lépi át jelenleg. A kft. szakemberei a Liget Budapest projekt hatásait modellezve arra jutottak, hogy csak az építkezésnél és a munkagépek közvetlen környezeté­ben kell majd időlegesen határérték-túllépéssel számolni. A beruházás végeztével a felszíni parkolás megszüntetése miatt jelentősen csökkenni fog a területen a károsanyag-kibocsátás.

Almássy Kornél, a Budapest Közút Zrt. vezérigazgatója a Kós Károly sétány kapcsán elmondta: a kocsik kitiltásának alapfeltétele, hogy megvalósuljon a Vágány utca kiszélesítése, illetve a Vágány utca–Dózsa György út és a Vágány utca–Hungária körút csomópontok fejlesztése. Fontosnak tartja, hogy megkezdődjön a Szegedi út és a Nagy Lajos király útja vasúti vágányok feletti összeköttetése is, és ha lehetséges, a villamos átvezetése az M3-as autópálya felett.

Bajzik Zsófia, a Városliget Zrt. projektigazgatója hangsúlyozta, hogy a Városligetet nulla károsanyag-kibocsátású területté kell tenni a közlekedés és a parkolás teljes átszervezésével. Hozzátette: külön buszsávot alakítanak ki a Dózsa György úton, itt járnak majd a trolik is. Az út mentén pedig hat méter széles gyalogos- és kerékpárossáv épül.

Ercsényi Balázs, a FŐMTERV Zrt. mérnöke a parkolás átszervezése kapcsán elmondta: jelenleg a 2300 parkoló autósból 1700-an lényegében P+R parkolóként használják a Városligetet. A liget autómentesítése kapcsán a szakember fontosnak tartja tényleges P+R parkolók kiépítését. A Kacsóh Pongrác úti felüljárónál és a közeli MÁV-területen 1320 férőhely létesül, amit a második ütemben újabb 900-zal fognak bővíteni. Mélygarázsok is épülnek: a Hermina-garázsban 700, a Dózsa György útiban 811, a közlekedési múzeum alatt 351 férőhely létesül.

A tájépítészeti terveket készítő Garten Studio részéről Szloszjár György elmondta: a tömegközlekedés teljes átszervezésével számolnak. A trolihálózat nagy részét kiszervezik a liget köré, az átmenő forgalomból a Dvorák sétányon áthaladó járatok maradnak meg. Itt azonban felsővezeték nélküli, akkumulátoros üzemmódot szeretnének, a mostaninál keskenyebb úton. A kisföldalatti fejlesztése kapcsán nagy szerepet szánnak az új Hungária körúti megállónak.

A ligeten belül elektromos midibuszok futnak majd, és szó van arról is, hogy a közlekedési múzeum kapcsán régi, korhű járművek elektromos replikái vinnék az utasokat csúcsidőben. Új kerékpárutakat és bérbicikli-, Bubi-állomásokat is létesítenek. A Dózsa György úti mélygarázsban őrzött biciklitároló, illetve a kerékpárosok számára vécé, zuhanyzó és öltöző is lesz.

magyaridok.hu
  • A nyugat-európai liberálisok vallása a hungarofóbia
    Annyira nem bigottak, hogy ezért a vallásért Husz Jánosként a máglyára menjenek. Nem akarnak mártírok lenni, noha a mártír legyőzhetetlen ellenfél. Az ő vallásuk másról szól. Vallásuk másik fontos rítusa ugyanis: sorakozás a kasszánál.
  • Horror bohózat a párizsi ügyészségen
    Noha maguk a rendőrök sem mernek behatolni a város jó néhány területére, az ügyészség egy sokkal súlyosabb bűncselekménnyel foglalkozik: a német WDR köztelevízió 37 éves munkatársa szerint Giscard d'Estaing a párizsi irodájában rögzített interjú során háromszor is megérintette a fenekét.
  • Semjén Zsolt: Trianon
    Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes, a KDNP elnöke beszédet mondott Csurgón a Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából, Szászfalvi László kereszténydemokrata országgyűlés képviselő meghívására a helyi országzászlónál.
  • Donald Tusk szélnek eresztette a néppárti bölcseket
    Magáért beszélt Wolfgang Schüssel volt osztrák kancellár nyilatkozata, Donald Tusk valóban szélnek eresztette a néppárti bölcseket – erősítette meg lapunk kérésére Deutsch Tamás. A Fidesz–KDNP európai parlamenti delegációjának vezetője szerint a néppárti trió hiába is mondta, hogy jó úton haladnak a megbeszélések a Fidesszel. – Nem volt még példa arra, hogy az elnök inkább tehertételt jelent a pártcsaládnak, mintsem lendítőerőt – véleményezte Donald Tusk elmúlt időszakra jellemző magyarellenes kirohanásait.
  • Tisztifőorvos: kedvező tendencia látható az idősotthonokban
    Kedvező tendencia látható az idősek otthonaiban, nem nőtt a fertőzéssel érintett intézmények száma - mondta az országos tisztifőorvos a koronavírus-járvány elleni védekezésért felelős operatív törzs szerdai online sajtótájékoztatóján.
MTI Hírfelhasználó