Csúszhat a metrófelújítás
Ha nem buszt, hanem szolgáltatást kell venni a kieső metrójáratok pótlására, akkor csúszhat a 3-as metró felújítása – nyilatkozta Tarlós István főpolgármester.
2016. május 11. 14:39

Tarlós István főpolgármester szerint akár csúszhat is a 3-as metróvonal felújításának kezdete, ha a rekonstrukció ideje alatt szükségessé váló járműpótlást nem buszvásárlással, hanem szolgáltatás-megrendeléssel oldanák meg.

„Nem biztos, hogy a buszok ideérnek „

A politikust a HírTV Magyarország élőben című műsorában kérdezték arról, hogy a járműpótlásról szóló döntés mennyiben befolyásolhatja a 3-as metró felújítását. A főpolgármester azt válaszolta: a szolgáltatási szerződés akkor jöhet szóba, ha a kormány garanciát vállal a többletköltségek megtérítése, de akkor is "lehet időbeni probléma, csúszás". Nem biztos, hogy azok a buszok ide fognak érni novemberig – jegyezte meg.

A műsorban elhangzott, hogy a Magyar Közlönyben pénteken megjelentek szerint a kormány átírta az Európai Beruházási Bank hitelének feltételeit, vagyis a főváros nem vehet belőle 150 buszt a 3-as metró felújítása miatt szükséges járműpótlásra. Tarlós István erre úgy reagált: megszületett a kormányhatározat, ők tudomásul veszik, hogy nemzetgazdasági érdekre hivatkoznak, de magyar buszgyártás jelenleg nincsen.

Nehezen tudja elképzelni a tárgyalást a szolgáltatásvásárlásról

Közölte, a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki rendkívüli ülésére olyan előterjesztést készítettek, amely szerint ha az állam kifizeti a szolgáltatás-megrendelés és az új buszok vásárlása közti költségkülönbözetet a fővárosnak és erre garanciát ad határozatban, akkor tárgyalhatnak kizárólag szolgáltatásvásárlásról.

Nehezen tudja elképzelni, hogy ez megvalósul – tette hozzá.

A főpolgármester azt mondta, ebben az esetben 110 új, lengyel csuklós buszt vásárolnak. A szükséges további negyven – tízéves, alacsonypadlós – buszt kis utasforgalmú járatokról irányítják át.

„A Mészáros-féle buszok drágábbak”

A MABI-BUS Kft.-től történő buszbeszerzéssel kapcsolatban Tarlós István arról beszélt, hogy azok a "Mészáros-féle buszok" drágábbak, mint a lengyel Solarisok, és még össze is kellene szerelni őket, továbbá hozzájuk ugyanazokat a motorokat, fékberendezéseket, váltókat és karosszériát vásárolják, mint a lengyelek.

"A kormánynak azt a koncepcióját, hogy a magyar gyártókat próbáljuk helyzetbe hozni, (...) a messzemenőkig támogatom elvileg, de itt másról van szó, ezek nem magyar gyártású buszok" – fogalmazott Tarlós István. A politikus hangsúlyozta: a leggazdaságosabb és legbiztonságosabb döntést kell meghozniuk.

A főpolgármester kijelentette: ha a kormány ad május 31-éig garanciát, hogy az árkülönbözetet megtéríti, akkor akceptálják a kérését, ha nem, akkor egy olcsóbb, időben biztonságosabb és munkahelyeket megvédő döntést fog hozni a közgyűlés.

Befejezte a vitát a Fesztiválzenekarról

A műsorvezető felvetette, Fischer Iván, a Budapesti Fesztiválzenekar vezetője szerint nem igaz, hogy korábbi találkozójukon jelzést kapott volna a zenekar támogatásának csökkenéséről. Tarlós István erre úgy reagált, hogy befejezettnek tekinti a vitát. Nincs miről vitatkozni, február 8-án egyértelműen megmondta neki, hogy problémák vannak a támogatás realitása körül – közölte a főpolgármester.

Legutolsó vita a Római-partról

A római-parti védműről a Tarlós István elmondta, hogy a nyomvonalról valójában már minden hatóság döntött, a legutolsó vita már arról szól, hogy a Magyar Tudományos Akadémia észrevétele szerint a kerítések nyomvonalához minél közelebb kellene megépülnie a védműnek. Ez ellen semmi kifogásuk, csak az a probléma, hogy 1945 után mindenki oda építette a kerítést, ahova eszébe jutott – fogalmazott. Hozzátette: "alig van kerítés, amely a helyén van a közterülethez képest".

Megjegyezte azt is, hogy a budapesti műszaki egyetem, az Akadémia és az Országos Vízügyi Főigazgatóság a part menti nyomvonalat javasolja.

hirado.hu - MTI
  • Hazánk támogatja Észak-Macedónia EU-tagságát
    Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke kedden a Karmelita kolostorban fogadta a Belső Macedón Forradalmi Szervezet - Macedón Nemzeti Egység Demokratikus Pártja (VMRO-DPMNE) vezetőségét, Hrisztijan Mickoszki elnököt és Alekszandar Nikoloszki alelnököt - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke.
  • Az európai államok közötti együttműködés
    Gulyás Gergely a Nemzetek Európája és az EU jövője - Európai körkép: identitás, szabadság, diszkrimináció és jólét című könyvbemutató konferencián és kerekasztal-beszélgetésen azt mondta, hogy Európa demográfiai adatait, de akár gazdasági teljesítményének adatait tekintve is veszít jelentőségéből.
  • Herczeg Ferenc-szobrot avattak a Nemzeti Színházban
    Mellszobrot állítottak Herczeg Ferencnek (1863-1954) a magyar dráma napján, kedden a Nemzeti Színház épületében. A két világháború közötti korszak legnépszerűbb íróját megörökítő művet Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere és Takaró Mihály, a Herczeg Ferenc Társaság elnöke leplezte le.
MTI Hírfelhasználó