Nem hatásosak a fogyást ígérő étrend-kiegészítők
Nem találtak bizonyítékot arra, hogy a súlycsökkentő étrend-kiegészítők valóban megkönnyítenék a fogyást.
2010. július 25. 13:37

A stockholmi Nemzetközi Elhízás Kongresszuson bemutatott új kutatások nem találtak bizonyítékot arra, hogy a súlycsökkentő étrend-kiegészítők valóban megkönnyítenék a fogyást.

Dr. Thomas Ellrott, a németországi Göttingen-i Orvosi Egyetem Táplálkozás és Pszichológiai Intézetének vezetője és kutatócsapata kilenc népszerű étrend-kiegészítőt vizsgált placebo készítményekkel összehasonlítva, köztük például az L-carnitine-t, a káposztaport, rost tablettákat, és bab kivonatot. Azért, hogy a készítmények neve ne befolyásolja a kutatást, a termékcsomagolást és a fogyasztói tájékoztatókat megváltoztatták. Összesen 189 túlsúlyos vagy elhízott, középkorú résztvevőnek adtak placebo készítményt vagy a vizsgált termékek valamelyikét, a gyártók által javasolt dózisban – összesen nyolc héten keresztül.

Az eredmények azt mutatják, hogy az átlagos fogyás 1 és 2 kg között mozgott, míg a placebot kapott csoportnál a súlyvesztés 1,2 kg volt. A placebo-hoz viszonyítva jelentős különbség egyik termék esetében sem volt megállapítható.

„Ezeknek az étrend-kiegészítőknek csak igen kis százaléka jut el egyáltalán klinikai vizsgálatokig, és mivel a kínálat állandóan változik, szigorú tudományos kiértékelésekre van szükség, hogy megállapításra kerüljön a szerek hatékonysága”, emelte ki Dr. Elrott.

Egy másik tanulmányban Dr. Igho Onakpoya, - az Egyesült Királyság-béli Exeter és Plymouth Egyetemek Peninsula Orvosi Fakultásának munkatársa – módszeres áttekintést készített a hozzáférhető tanulmányok eredményeit felülvizsgálva, melyek a legnépszerűbb kilenc karcsúsító szer, köztük például az Ephedra, a CLA, a keserűnarancs és a zöld tea hatásaival foglalkoztak. 

A kutató és munkatársai nem találtak semmilyen bizonyítékot arra, hogy a vizsgált étrend-kiegészítők hatékony eszközei lehetnek a testsúly csökkentésének.

„A diétás étrend-kiegészítők éves forgalma jóval meghaladja a 13 milliárd dollárt; csupán Nyugat-Európában 900 millió font értékben vásároltak a fogyasztók ilyen termékeket a tavalyi évben. Az emberek azt hiszik, hogy ezek a termékek biztosítják a rövid utat a fogyáshoz, és hatalmas összegeket költenek rájuk, azonban csalódottakká, frusztráltakká és depresszióssá válhatnak, ha hosszútávon nem a várakozásnak megfelelően alakul a testsúlyuk”, hangsúlyozta Onakpoya.

A konferencián arról is beszámoltak, hogy az eredményesség elmaradásán túl, az étrend-kiegészítők bizonyos esetekben még mellékhatásokat is okozhatnak. A téma azonban további, alapos kutatásokat igényel.

gondola-noguchi
ajánlatunk
fórum
toplista
megmondó
A két kaszás kijár neki, miután éltének évtizedei alatt annyiszor el akarták kaszálni, és, ha színműveinek hazai, azaz magyarhoni sorsát vesszük alapul, ez évtizedeken át sikerült is.
  • Volt egyszer egy puccs
    Ég a ház, de a lakók még népszínházat rendeznek. Az unió immár második felvonásban biztosította a szórakozást Európa demokrácialetéteményeseinek.
  • Bankárok a Nyugat diktátorai
    Ezer szállal kötődnek Amerika vezető egyetemeinek és kutatóbázisainak szennyes és becstelen szakértői klikkjeihez.
  • Dúl az összeesküvés-gyakorlat
    Támadás minden fronton, egyszerre és folyamatosan. Pontosan megtervezve, precízen végrehajtva. Valószínűleg az áldozattársadalom költségén.
  • Gyorsjelentés: mi lesz a MALÉV után?
    Isteni krimialapanyagnak fest a MALÉV története. Tolvajlás, árulás, sértettség, irigység, szemfülesség.
  • Hírstart
  • Hírkereső
  • Hírlista
  • News Agent
  • Jobbhírek
  • Alternatív Hírportál
  • FrissInfo
  • Hírlapom
  • Startlap
  • A hírek
  • Hírfal
  • Oldal.info
  • Hírmutató
  • Polgári Szemle
  • Időjárás
  • Bálványosimádó